کد خبر 231667
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

قاضی‌‎زاده هاشمی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۳

آخرین وضعیت قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۳

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آخرین وضعیت قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

امیر عابد: به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در خصوص قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: از آنجایی‌که فعلا منابع درآمدی بودجه نگارش شده و به منابع هزینه‌ای پرداخته نشده، در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران نیز موضوعی مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه بحث استخدام فرزندان ایثارگران مطابق با قوانین دائمی که داریم، در جریان است، افزود: جذب فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد که در حال انجام است و فرزندان سایر ایثارگران نیز در قالب سهمیه ۲۵ درصد در قوانین استخدامی وجود دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در هر آزمون استخدامی که در ۲ سال اخیر برگزار شده است با همکاری سازمان اداری و استخدامی و بنیاد شهید، سهمیه ۲۵ درصد لحاظ می‌شود اما اینکه چه مقدار جذب می‌شوند، بحث دیگری است و باید داوطلب واجد شرایط وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: به‌طور مثال در آخرین آزمونی که مربوط به آموزش و پرورش بود از سهمیه ایثارگران به میزان 3700 نفر استفاده نشد چرا که  یا در رشته محل‌های مدنظر تقاضا وجود نداشت و یا نتوانستند حدنصاب‌ها را کسب کنند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفت: متاسفانه رقابت بین داوطلبان ایثارگر متمرکز در بخشی از مناطق است و وقتی توزیع سرزمینی می‌شود، در بعضی از نقاط متقاضی برای رشته‌ محل‌ها وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha