کد خبر 231620
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

طبق نتایج نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس:

آمریکایی‌ها از تکرار ترکیب بایدن-ترامپ ناراضی هستند

آمریکایی‌ها از تکرار ترکیب بایدن-ترامپ ناراضی هستند

انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا انتخاباتی است که هیچ‌کس واقعاً از آن غافلگیر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل حیات؛ بر اساس یک نظرسنجی جدید از مرکز تحقیقات روابط عمومی Associated Press-NORC.، تعداد نسبتا کمی از آمریکایی‌ها در مورد احتمال دیدار مجدد انتخابات ۲۰۲۰ بین جو بایدن و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هیجان‌زده هستند، اگرچه بر اساس یک نظرسنجی جدید، جمهوری‌خواهان بیشتر از انتخاب ترامپ به عنوان نامزد حزب خود راضی هستند تا دموکرات‌ها با بایدن.

این بی‌تفاوتی محسوس از سوی رای‌دهندگان نسبت به نامزدهای اصلی دو حزب حاکم در آمریکا، درحالی رخ می‌دهد که بایدن و ترامپ هر دو با موانع نسبتا کمی در مسیر خود برای کسب عنوان نامزدی احزاب مربوطه خود در سال آینده روبرو هستند. بایدن حمایت گسترده‌ای از مقامات دموکرات به دست آورده و تنها تعداد انگشت شماری از رقبای درون حزبی را در مقابل خود می‌بیند. ترامپ نیز در مقابل، ترامپ نیز علیرغم ۹۱ کیفرخواستی که در چهار پرونده جنایی با آن‌ها روبرو است، بر رای دهندگان اولیه حزب جمهوری‌خواه کاملا سیطره دارد و یک ماه قبل از اولین رقابت داخلی جمهوری‌خواهان در آیووا پیروز او در بسیاری از ایالت‌ها تقریبا قطعی است.

رندی جانسون، ۶۴ ساله، از ایالت میزوری گفت: «من برای کشورمان بسیار ناراحتم  که انتخابمان باید محدود به این دو باشد.» جانسون که یک جمهوری‌خواه است، گفت که آرزو می‌کند گزینه مشروع سومی برای ریاست‌جمهوری وجود داشته باشد، اما نظام سیاسی آن را عملی نمی‌کند. وی افزود: «ما به دو شر کوچک‌تر رسیده‌ایم.»

اندرو کالینز، ۳۵ ساله، مستقل از ویندهام، مین نیز گفت: «این احتمالا منحصر به فردترین انتخاباتی است که در زندگی ام داشته ام.»

ترامپ، محبوب‌تر از بایدن

براساس داده ‌های این نظرسنجی، حدود نیمی از دموکرات‌ها می‌گویند اگر بایدن نامزد حزب‌شان در سال ۲۰۲۴ شود، بسیار یا تا حدودی راضی خواهند بود. حدود یک سوم دموکرات‌ها ناراضی خواهند بود و از هر ۵ نفر یک نفر «نه راضی و نه ناراضی» خواهد بود.

در اردوگاه جمهوری‌خواهان اما اوضاع متفاوت است، اشتیاق طرفداران این حزب برای دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز این حزب تا این لحظه بسیار بیشتر از اشتیاق برای نامزد پیشتاز حزب مقابل است. داده‌های این نظرسنجی در میان جمهوری‌خواهان نشان مدهد دوسوم آنان از انتخاب ترامپ به عنوان نامزد این حزب در انتخابات پیش‌رو راضی خواهند بود. حدود یک چهارم ناراضی خواهند بود و ۹ درصد بی طرف خواهند بود.

بیش از نیمی از امریکایی‌ها از این ترکیب ناراضی‌اند

با کنار نهادن وابستگی‌های حزبی و ارائه نگاهی کلی به جامعه رای‌دهندگانی امریکایی اما می‌توان به وضوح دریافت که اشتیاق زیادی برای دیدار مجدد بایدن و ترامپ در مناظره‌های ریاست جمهوری وجود ندارد.

اکثر بزرگسالان ایالات متحده به طور کلی (۵۶٪) از بایدن به عنوان نامزد دموکرات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ «بسیار» یا «تا حدودی» ناراضی هستند و اکثریت مشابهی، (۵۸٪) از ترامپ به عنوان گزینه جمهوری‌خواه بسیار یا تا حدودی ناراضی هستند. تقریباً از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی، ۳ نفر، یا ۲۸ درصد، می‌گویند از اینکه ترامپ و بایدن هر دو نامزد حزبشان شوند، ناراضی خواهند بود. در حالی که نارضایتی مستقل‌ها (۴۳ درصد) از کسب نامزدی هر دو نفر در هردو حزب بیشتر از دموکرات‌ها (۲۸ درصد) یا جمهوری خواهان (۲۰ درصد) است.

دبورا بروفی یک رای‌دهنده مستقل است که می‌گوید در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از بایدن حمایت کرده است. اما اکنون، این مرد ۶۷ ساله نسبت به رئیس‌جمهور فعلی کشورش خشمگین به‌نظر می‌رسد و می‌گوید که احساس می‌کند بایدن بیش از حد بر روی برخورد با درگیری های خارج از کشور متمرکز است تا «آنچه در زیر بینی خودش می گذرد» مانند بی خانمانی، خشونت با سلاح گرم و اقتصاد نابه‌سامان.

بروفی، از نورث ریدینگ، ماساچوست گفت. فکر نمی‌کنم بایدن از نظر سلامتی بتواند چهار سال دیگر در سمت ریاست‌جمهوری باقی بماند. وی افزود: « من فکر می‌کنم ذهن او فرسوده شده و نمی‌تواند فکر کند.»

با این حال، او از نگرش ترامپ هم ناراضی است و می‌گوید با وجود اینکه هوش تجاری او را تحسین می‌کنم اما به نظرم او «کمی نژادپرست به نظر می‌رسد». بروفی افزود: «بنابراین من نمی‌دانم قرار است چه کار کنم.»

همه می‌خواهند برنده باشند

بر اساس نظرسنجی AP-NORC، در میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به طور یکسان، داشتن نامزدی که بتواند برنده شود، کمی بیشتر از داشتن نامزدی که دیدگاه‌هایش نماینده اکثر افراد در حزب یا حتی خودشان باشد، اهمیت دارد.

تنها از هر ۱۰ دموکرات، ۳ نفر «بسیار» مطمئن هستند که روندهای انتخاباتی درون حزب‌شان منجر به معرفی نامزدی می شود که بتواند در انتخابات عمومی در نوامبر پیروز شود. حدود نیمی از آنها «تا حدودی» به این موضوع باور دارند و ۱۸٪ هم  در این‌باره «خیلی مطمئن نیستند». در حالی که تعداد نسبتا کمی مطمئن هستند که نامزدی برنده را از این روند خارج خواهند کرد. سه چهارم دموکرات‌ها می‌گویند «بسیار مهم» است که روند حزب برای معرفی نامزد ریاست‌جمهوری منجر به نامزدی شود که بتواند در انتخابات عمومی نهایی برنده شود.

در همین حال، یک سوم جمهوری خواهان «بسیار» مطمئن هستند که روند حزب جمهوری‌خواه برای معرفی نامزد ریاست جمهوری منجر به انتخاب کسی می‌شود که می‌تواند در انتخابات عمومی پیروز شود. اندکی کمتر از نیمی از آنها، یا ۴۶ درصد، «تا حدودی» به این موضوع باور دارند، و ۲۰ درصد هم در این باره «چندان مطمئن نیستند». از هر ۱۰ جمهوری خواه، هفت نفر می گویند که «بسیار مهم» است که روندهای داخلی حزب آن‌ها منجر به انتخاب نامزدی شود که بتواند در سال ۲۰۲۴ برنده انتخابات عمومی باشد.

جو هیل، ۷۰ ساله، یک جمهوری خواه از وست پوینت، جورجیا، گفت: «من از داشتن کاندیدای جدید در حزب جمهوری‌خواه استقبال می‌کنم، اما صادقانه بگویم فکر نمی‌کنم کسی جز ترامپ شانس پیروزی در مقابل بایدن را داشته باشد» وی افزود: «من مطمئناً به بایدن رای نخواهم داد. اما دوبار به ترامپ رای دادم و اگر مجبور باشم، دوباره هم این کار را می‌کنم».

هیل گفت: «من نگرانم که با وجود ترامپ، انتخابات بیش از حد قطبی شود». هیل ادامه داد: « با این حال اما من می‌خواهم یک جمهوری‌خواه رئیس‌جمهور باشد، بنابراین من طرفدار هر جمهوری‌خواه که در رأی‌گیری باشد، هستم».

من واقعا هیجان زده نیستم

این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت مردم ایالات متحده هیچ یک از این افراد را مثبت نمی‌بینند، تنها ۴۲ درصد گفته‌اند که دیدگاه مثبتی نسبت به بایدن دارند و ۳۶ درصد نیز نظر مثبتی درباره ترامپ دارند.

به طور کلی هر دو در درون حزب خود به خوبی دیده می‌شوند: حدود سه چهارم دموکرات‌ها دیدگاه مثبتی نسبت به بایدن دارند و از هر ۱۰ جمهوری‌خواه، ۷ نفر دیدگاه مثبتی نسبت به ترامپ دارند. اما جمهوری‌خواهان امکان بیشتری برای اینکه بتوانند بگویند دیدگاه آن‌ها نسبت به ترامپ «به شدت مطلوب» است دارند. اما دموکرات‌ها بیشتر از جمهوری‌خواهان می‌گویند که فقط دیدگاه مثبتی نسبت به نامزد پیشتاز حزبشان دارند.

جاش رید، از پیتسبورگ، کالیفرنیا، گفت که او در میان جمهوری‌خواهان، او گزینه هایی همچون نیکی هیلی، فرماندار کارولینای جنوبی، ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، یا تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی، (که ماه گذشته از رقابت‌های انتخاباتی کنار رفت) را به ترامپ ترجیح می‌دهد.

رید ۳۹ ساله هم که یک جمهوری‌خواه ثبت نام شده است، گفت: «من قطعا در سال آینده رای خواهم داد. اما واقعا برای هیچ یک از این افراد هیجان زده نیستم.»

این نظرسنجی در بازه زمانی ۳۰ نوامبر تا ۴ دسامبر ۲۰۲۳ از ۱۰۷۴ رای‌دهنده بزرگسال با استفاده از نمونه ای که از پنل AmeriSpeak مبتنی بر احتمالات NORC گرفته شده بود، انجام شد حاشیه خطای نمونه گیری برای همه پاسخ دهندگان مثبت یا منفی ۴.۰ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha