کد خبر 231570
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

لاوروف: آمریکا و اروپا برای ادامه کمک به اوکراین مشکل پیدا کرده‌اند

لاوروف: آمریکا و اروپا برای ادامه کمک به اوکراین مشکل پیدا کرده‌اند

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، آمریکا و کشورهای اروپایی به مرحله‌ای رسیده‌اند که در تامین بودجه برای ادامه کمک به اوکراین به مشکل برخورده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی با سرگئی آلینیک، همتای بلاروسی خود در شهر مسکو بیان کرد: «ما صحبت‌ها (غرب) درباره آنکه زمان کاستن از کمک‌ها به اوکراین فرا رسیده را شنیده‌ایم. این ها در حد صحبت نیست. هم اروپا و هم آمریکا حالا در یافتن بودجه‌های بیشتر برای ادامه دادن به حمایت از رژیم ولودیمیر زلنسکی به مشکل واقعی برخورده‌اند و این رژیم به وضوح در پایبندی به انتظارات متحدانش شکست خورده است.»

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، رژیم کی‌یف «نتوانست در ایفای نقش به عنوان ابزار تضعیف امنیت روسیه و پاک کردن تاریخ و فرهنگ مشترک ما و همچنین حذف هر چیز روسی در مناطقی که همچنان به کنترل کردنشان ادامه می‌دهد موفق شود.»

لاوروف در نشست با دیپلمات‌های ارشد بلاروس که به روسیه سفر کردند، گفت: «ناتو به شکلی فزاینده در حال افزایش دادن فعالیت‌های نظامی خود در مرزهای غربی دولت اتحادیه روسیه و بلاروس است.»

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، برقراری یک پیوند بنیادین سیاسی-نظامی محکم در قاره اوراسیا هم به نفع روسیه و هم به نفع بلاروس و دیگر کشورهای منطقه با توجه به فعالیت‌های نظامی فزاینده ائتلاف ناتو است.

او در جریان نشست میان هیات‌های وزارتخانه‌های امور خارجه روسیه و بلاروس اظهار کرد: «ناتو مشغول افزایش دادن فعالیت نظامی خود در مرزهای غربی دولت اتحادیه روسیه و بلاروس است. تصمیماتی که این ائتلاف دراجلاس ماه ژوئیه خود در شهر ویلنیوس گرفت نیت اعضای ائتلاف برای مهار تهاجمی روسیه و بلاروس را تایید می‌کنند.»

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، شورای عالی دولت اتحادیه روسیه-بلاروس در اوایل سال 2024 یک بسته جدید سه ساله تدابیر همگرایی دو کشور را تصویب خواهد کرد.

لاوروف در ادامه این نشست تاکید کرد، عملیات‌های نظامی در اوکراین هر چه طولانی‌تر شوند، شرایط برای مذاکرات صلح این کشور پیچیده‌تر خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه گفت، رهبران چند کشور غربی بارها به مسکو پیشنهاد برگزاری نشست‌هایی با هدف بحث درباره مساله اوکراین و امنیت اروپا را داده‌اند در حالی که آنها هم اکنون در یافتن بودجه برای کمکهایشان به اوکراین مشکلاتی را تجربه می‌کنند.

او گفت، زمان آن رسیده که غرب بن‌بست در جنگی که در اوکراین به راه انداخت را بفهمد.

لاوروف خاطرنشان کرد، مخالفان مذاکرات صلح اوکراین باید دریابند که هر چه درگیری‌ها در اوکراین بیشتر طول بکشند، شرایط برای حل‌وفصل صلح آمیز وضعیت در آینده در اوکراین سخت‌تر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha