کد خبر 231555
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

پیش بینی مه گرفتگی وکاهش میدان دید در سطح خراسان رضوی تا صبح فردا

پیش بینی مه گرفتگی وکاهش میدان دید در سطح خراسان رضوی تا صبح فردا

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا صبح فردا (شنبه) تشکیل مه و کاهش میدان دید در سطح استان به ویژه نواحی شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ زهرا عنایتی، کارشناس هواشناسی اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و تصاویر ماهواره هواشناسی در ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان، شاهد وزش بادهای شدید موقتی در برخی نقاط توأم با گردوخاک و بارندگی خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به صورت برف و عمده بارش در نواحی جنوب شرقی (با احتمال آبگرفتگی و روانآب) و ارتفاعات استان خواهد بود.

وی گفت: تا صبح فردا، تشکیل مه و کاهش میدان دید در سطح استان بویژه نواحی شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

عنایتی بیان کرد: از فردا ضمن کاهش ابرناکی، روند نسبی افزایش دما را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: ضمن اینکه تا سه‌شنبه هفته آتی با شدت و ضعف افزایش شدت وزش باد پدیده غالب خواهد بود که در عصر یکشنبه بویژه نواحی شرق و شمال شرق توأم با گردوخاک و کاهش میدان دید پیش‌بینی شده است.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا شنبه قسمتی ابری و همراه با مه‌صبحگاهی، به تدریج صاف گاهی وزش باد پیش بینی کرد.

عنایتی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته درگز با کمینه دمای ۳- درجه سلسیوس سردترین و مه‌ولات با بیشینه دمای ۱۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهرستان مشهد مقدس بین ۵ و ۱۳ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد و بیشترین میزان بارندگی از ایستگاه‌های هواشناسی داورزن ۵۰ کیلومتر بر ساعت و تایباد ۶.۴ میلی‌متر گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha