کد خبر 231526
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

تخریب ۲۸۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در همدان

تخریب ۲۸۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در همدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از تخریب ۲۸۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در همدان خبرداد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ رحمان ایرانپور با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور حفظ اراضی زراعی و باغی همدان و حفظ امنیت غذایی کشور اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون حسب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، ۲۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اعم از دیوارکشی، احداث بنا، استخر و سایر ابنیه‌های غیرمجاز تخریب شده است.

وی با بیان اینکه مساحت آزاد شده طی این تعداد تخریب ۲ هکتار است افزود: همچنین در بخش ماده ۳ نیز طی این بازه زمانی ۳۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در قالب احکام موضوع ماده ۳ تخریب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان یادآور شد: مجموع مساحت کل اراضی رفع تصرف شده در این بخش نیز ۷ هزار مترمربع برآورده شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران جهاد کشاورزی و اداره امور اراضی ۶۱۴ مورد شناسایی تغییر کاربری نیز صورت گرفته است که عمدتاً در اراضی باغی و زراعی روستای حیدره، سنگستان، کنجینه، محور امامزاده کوه و آبشینه بوده است.

ایرانپور در پایان هدف اقدامات انجام شده را جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی مرغوب دانست و گفت: امیدواریم تا پایان سال این مهم با همکاری دستگاه‌های ذیربط ادامه داشته باشد و نظارت بر تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازها با قوت پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha