کد خبر 231522
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴

یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیرید

یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیرید

رئیس پلیس راهور استان البرز از اجرای طرح اخذ گواهینامه آسان و یک روزه موتورسیکلت در ۱۷ استان از جمله البرز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سرهنگ حمدالله رحمتی پور گفت: در حال حاضر ۱۲ میلیون موتورسیکلت سوار در کشور داریم که حدود ۶ میلیون ۸۰۰ هزار نفر از آنها فاقد گواهینامه هستند.

وی از اجرای طرح اخذ گواهینامه آسان و یک روزه موتورسیکلت در ۱۷ استان از جمله البرز خبر داد و افزود: در این طرح افرادی که مالک موتورسیکلت بوده اما فاقد گواهینامه هستند، گواهینامه دار می‌شوند.

رئیس پلیس راهور استان البرز مطرح کرد: هزینه این طرح یک سوم حالت عادی است و تمامی مراحل حضوری اخذ گواهینامه در یک روز انجام می‌شود.

سرهنگ رحمتی پور عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت iranianmotorco.ir پس از احراز هویت، استان و آموزشگاه مورد نظر خود را جهت ارائه خدمات انتخاب کنند.

وی افزود: پس از طی مراحل مربوطه از جمله ثبت پلاک و مشخصات موتورسیکلت، تاریخ و ساعت مراجعه برای متقاضی تعیین و نمایش داده می‌شود. البته سند موتورسیکلت باید به نام شخص متقاضی و تاریخ صدور آن قبل از سال ۱۴۰۲ باشد.

رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: هنگام مراجعه، سلامت جسمی افراد توسط پزشک کنترل شده و پس از تأیید مدارک توسط پلیس، آزمون نظری آئین نامه به صورت شفاهی و آزمون عملی مهارت رانندگی توسط افسر کارشناس پلیس راهور در محل و در همان روز از فرد اخذ می‌شود.

سرهنگ رحمتی پور ادامه داد: پس از قبولی فرد در آزمون‌ها، مراتب در سامانه ثبت و پیامد تأیید قبولی در لحظه برای وی ارسال می‌شود. شهروندان واجد شرایط هرچه سریع‌تر اقدام لازم برای دریافت گواهینامه خود را به عمل آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha