کد خبر 231484
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

پرسپولیس یک - استقلال یک/ VAR حق را به حق‌دار رساند

پرسپولیس یک - استقلال یک/ VAR حق را به حق‌دار رساند

استقلال و پرسپولیس در دربی شماره ۱۰۲ پایتخت به مصاف هم رفته‌اند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ دربی شماره ۱۰۲ پایتخت امروز ۲۳ آذر در ساعات ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. برای اولین‌بار این دیدار با حضور بانوان هوادار دو تیم و کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود. موعود بنیادی‌فر قضاوت این بازی را برعهده دارد، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم کمک داوران این دیدار حساس هستند. همچنین بیژن حیدری و محمدرضا منصوری به عنوان داور و کمک داور ذخیره انتخاب شدند.

شرایط دو تیم در جدول بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال حساسیت این دیدار افزایش می‌دهد. تا اینجا فصل استقلال با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس با ۲۴ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و در مقابل سرخ‌پوشان با ۲۰ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارند. شاگردان یحیی گل‌محمدی این فرصت را دارند تا با برتری در این دیدار به فاصله یک امتیازی آبی‌پوشان پایتخت برسند و در صورت برتری در بازی عقب‌افتاده خود مقابل نساجی می‌توانند از رقیب سنتی خود سبقت بگیرند.

نیمه نخست این دیدار با وجود رخ دادن چند موقعیت روی دروازه دو تیم با تساوی بدون گل به اتمام رسید ولی در نیمه دوم هر تیم یک گل به ثبت رساند و این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

VAR در این دیدار نقش مهمی را ایفا کرد و در دقیقه 7+90، یک پنالتی به سود استقلال از این سیستم ویدئویی اعلام شد تا در نهایت بازی مساوی شود.

شاگردان نکونام با این تساوی 25 امتیازی شدند و به صدر جدول بازگشت. پرسپولیس هم با 21 امتیاز و یک بازی کمتر در رده سوم قرار دارد.

داور: موعود بنیادی‌فر

کمک‌ها: سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم

داور چهارم: بیژن حیدری

کمک داور ذخیره: محمدرضا منصوری

داور VAR: زید ثامر(عراق)

کمک داور ویدیوئی: حیدر عبدالحسن

کارت زرد: امید حامدی فر، روزبه چشمی و صالح حردانی استقلال، سعید صادقی و امید عالیشاه پرسپولیس

کارت قرمز:

گل: امید عالیشاه 78 برای پرسپولیس، کوین یامگا 7+90 (پنالتی) برای استقلال


ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر (68 - وحدت هنانوف)، مسعود ریگی ، میلاد سرلک، سعید صادقی (84 - نبیل باهویی)، مهدی ترابی (71 - امید عالیشاه)، سروش رفیعی رفیعی (71 - محمد عمری) و شهاب زاهدی.


ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، صالح حردانی، روزبه چشمی، ابولفضل جلالی، امید حامدی‌فر، آرمین سهرابیان (85 - زبیر نیک‌نفس)، کوین یامگا، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور (82 - آرمان رمضانی)، مهرداد محمدی (81- پیمان بابایی) و گوستاوو بلانکو.


دقیقه ۴: خطایی که یامگا در میانه زمین گرفته بود را مهدی مهدی پور به محوطه جریمه پرسپولیس فرستاد که ضربه پشت سر آرمین سهرابیان نزدیک بود منجر به گل شود، اما توپ در موقعیت آفساید به حامدی فر رسید و در نهایت به اوت رفت.

دقیقه ۸: سانتر تماشایی مهدی ترابی از ضربه ایستگاهی وسط زمین را نعمتی با نوک پا زد ولی سید حسین حسینی این موقعیت عالی پرسپولیس را دفع کرد و در ادامه هم ضربه نعمتی دوباره با دخالت استقلالی ها راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۱: اولین استفاده VAR در تاریخ فوتبال ایران در این لحظه اتفاق افتاد. پس از متوقف شدن بازی در صحنه مصدومیت بیرانوند، موعود بنیادی فر بنابر درخواست داوران ویدئویی عراقی به کنار زمین آمد تا صحنه مشکوک قبلی در دقیقه ۹ روی ارسال از کرنر برای پرسپولیس را بازبینی کند. بنیادی فر در این صحنه برخلاف پیشنهاد داور ویدئویی، برخورد آرمین سهرابیان با شهاب زاهدی در محوطه جریمه استقلال را پنالتی تشخیص نداد و بازی را دنبال کرد.

دقیقه ۱۵: پرتاب اوت حردانی در یک رفت و برگشت به پشت محوطه جریمه آمد که دو پاس پیاپی با ضربه سر توسط یامگا و روزبه چشمی در مقابل دروازه پرسپولیس به حامدی فر رسید، اما ضربه او از محوطه ۶ قدم به بیرون رفت که البته کمک داور اول آفساید او را گرفته بود.

دقیقه ۱۶: دروازه استقلال توسط شهاب زاهدی باز شد، اما داور خطای این مهاجم روی سید حسین حسینی را گرفته بود و گل را مردود کرد.

دقیقه ۲۷: ارسال خطرناک دانیال اسماعیلی فر از جناح راست به محوطه جریمه استقلال را حسینی دفع کرد.

دقیقه ۳۷: پس از دفع توپ مهدی ترابی در محوطه جریمه خودی، نکونام و مربیان استقلال به شدت اعتقاد به برخورد توپ به دست بازیکن پرسپولیس داشتند که بنیادی فر بازی را ادامه داد.

دقیقه ۳۹: ارسال یامگا از جناح راست زمین به محوطه جریمه پرسپولیس را کنعانی‌زادگان پس از تنه به تنه شدن با بلانکو دفع کرد که در این صحنه استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند.

دقیقه ۴۰: ارسال کوین یامگا روی دروازه پرسپولیس فاصله چندانی با گوستاوو بلانکو نداشت که وی پس از برخورد با محمد حسین کنعانی‌زادگان روی زمین افتاد. استقلالی‌ها مجدداً اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.

دقیقه ۴۳: مهدی مهدی‌پور در میان غفلت مدافعان پرسپولیس با پاسی هوایی توانست توپ را به بلانکو برساند. مهاجم آرژانتینی موفق به مهار کامل توپ نشد و این موقعیت با اقدام مدافعان پرسپولیس، راهی به دروازه سرخپوشان نیافت.

دقیقه ۴۵: ارسال نه چندان خوب مهرداد محمدی با ضربه سر آرام یامگا همراه بود. در شرایطی که به نظر می‌رسید بیرانوند کار سختی برای گرفتن توپ نداشته باشد، توپ از دستان دروازه‌بان پرسپولیس خارج و کنعانی‌زادگان در مقابل دروازه پرسپولیس موفق به دفع توپ شد.

دقیقه ۴۷: ارسال زمینی کوین یامگا به محوطه جریمه پرسپولیس نصیب مهرداد محمدی شد. محمدی پس از یک برگشت، دروازه بیرانوند را هدف گرفت که این ضربه دقت لازم را نداشت و توپ از کنار دروازه خارج شد.

دقیقه ۵۰: امید حامدی‌فر هافبک استقلال به دلیل خطا روی مهدی ترابی، با کارت زرد جریمه شد و اولین اخطاری دربی ۱۰۲ بود.

دقیقه ۵۳: روزبه چشمی روی شهاب زاهدی خطا کرد و داور مسابقه به او کارت زرد نشان داد تا دو بازیکن استقلال در فاصله‌ای کوتاه از بنیادی‌فر اخطار گرفته باشند.

دقیقه ۵۴: سعید صادقی به دلیل ضربه به توپ پس از دمیدن داور در سوت، سومین اخطاری مسابقه لقب گرفت.

دقیقه ۶۰: ضربه سر گوستاوو روی کرنر ارسالی مهدی‌پور، قدرت لازم را برای گشودن دروازه پرسپولیس نداشت و بیرانوند به‌راحتی توانست توپ را مهار کند.

دقیقه ۷۷: پاس هوایی عجیب آرمین سهرابیان به سید حسین حسینی، با دفع ناقص دروازه‌بان استقلال همراه بود. عالیشاه در ادامه صاحب توپ شد و دروازه استقلال را هدف گرفت که توپ به تور دروازه رسید و گل اول پرسپولیس ثبت شد.

دقیقه ۸۳: پیمان بابایی پس از دریافت پاس رضاوند در محوطه جریمه پرسپولیس، برخوردی با علی نعمتی داشت و روی زمین افتاد که این صحنه توسط کمک داور ویدیویی بازبینی شد. بنیادی‌فر در ادامه، صحنه برخورد را به کمک دوربین VAR تماشا کرد و نظری بر اعلام ضربه پنالتی نداشت.

دقیقه ۹۰: ارسال صالح حردانی به‌روی محوطه جریمه پرسپولیس، با ضربه سر رمضانی همراه بود. توپ در ادامه به گوستاوو بلانکو رسید که کمک داور، پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد.

دقیقه ۲+۹۰: آرش رضاوند پا به توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و پس از برخورد با علی نعمتی روی زمین افتاد. VAR مجدداً به کمک موعود بنیادی‌فر آمد و داور مجدداً صحنه را دید که این بار نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه ۷+۹۰:بیرانوند نتوانست جهت پنالتی کوین یامگا را تشخیص دهد و مدافع استقلال گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha