کد خبر 231355
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

«حیات» از اولین برگزاری جلسه دادگاه منافقین خلق گزارش می‌دهد؛

مطالبه خانواده شهدا، محاکمه منافقین است

مطالبه خانواده شهدا، محاکمه منافقین است

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده جنایات سازمان مجاهدین خلق بعد از 45 سال کشتار مردم مظلوم ایران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ منافقین در طول 45 سال گذشته بارها دست به عملیات‌های جنایتکارنه‌ای زدند که از طریق این عملیات‌ها توانستند حدود 17 هزار نفر از مردم ایران را به شهادت برسانند، منافقین در کنار ترورها و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع، در جنگ تحمیلی 8 ساله نیز با دشمنان این مرز و بوم متعهد شده و همکاری‌های بسیاری داشتند به طوریکه بخش اعظمی از شهدای ما در جنگ تحمیلی در غرب و شمال غرب بخصوص در میان نظامیان (نیروهای سپاه) بدست این گروه تروریستی، به شهادت رسیدند.

حال امروز با گذشت چند دهه، نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده جنایات اعضا و سرکرده‌های گروهک تروریستی در روز سه شنبه 21 آذر 1402 در دادگاه کیفری یک استان تهران، برگزارشد. همچنین رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین با ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران نیز همان روز در دستور کار قرار گرفت.

ترد شده‌ها در نسل جدید به دنبال دیده‌شدن هستند/ مطالبه خانواده شهدا، محاکمه منافقین است

شاید می‌توان یکی از اصولی‌ترین و مهمترین دلیل برگزاری این دادگاه را بازخوانی جنایات این فرقه دانست و همچنین می‌توان، به نسل جدید یادآور دشمنی‌های و کینه ورزی‌های غرب از دیر باز تا کنون شد. منافقینی که به طمع پست، مقام و پول هموطنان خود را به فجیح‌ترین شکل ممکن به شهادت رساندند.

با توجه به اغتشاشات سال‌های گذشته در کشور که دست حمایتگر اسرائیل و آمریکا به خوبی رویت شد، نیاز بود تا به نسل جدید یادآور شد که منافقین با ایجاد تفرقه و دوگانگی بدنبال برهم زدن آرامش و امنیت در کشور هستند. لذا نیاز بود تا با تشکیل این دادگاه، از سرکرده منافقین تا کمترین فرد در این گروهک‌ها، محاکمه شود. در این دادگاه که با حضور برخی از خانواده شهدا برگزار شد، فرزند شهید صیاد شیرازی در خصوص شهادت پدرش « امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی،  که در ۱۶ فروردین ۱۳۷۸ همزمان با عید خجسته غدیر خم به دست مقام معظم رهبری به درجه سرلشکری نایل آمد، در روز بیست و یکم فروردین ماه ۱۳۷۸ در مقابل درب منزل مسکونی خود در تهران، مورد هدف عناصر ضدانقلاب(منافقین) قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد» توضیحاتی ارائه داد.

منافقین محاکمه می‌شوند/ تردشده‌ها به دنبال دیده‌شدن در نسل جدید هستند

در این دادگاه وکلای تسخیری تشکیلات موسوم به مجاهدین به نام‌های خانم‌ها پیروزفر، شیخی، کمالی، آقایان محمدی گرکان و حاج‌محمدی از طرف متهمان ردیف اول (مسعود رجوی، مریم قجرعضدانلو (معروف به مریم رجوی)، مهدی ابریشم‌چی، زهره اخیانی، فهیمه اروانی، مهدی براعی، مژگان پارسایی، زهرا مریخی و...) حضور داشتند. در این جلسه از دادگاه، قاضی به وکلای تسخیری اعلام کرد که ظرف ده روز آینده همه ایرادها و اعتراضات خود را تسلیم دادگاه کنند.

هر چند هرگونه ایراد و ادعا از قبیل (مرور زمان، مشمول زمان شدن دادرسی، رد دادرس، قابل تعقیب کیفری نبودن و نقص تحقیقات) تاکنون به دادگاه ارائه نشده است، اما دادگاه برای افراد نامبرده به ایمیل‌های شخصیشان نیز ایمیل زده است تا آنها بتوانند دفاعیات خود را از این طریق ارسال و یا وکیل مد نظر خود را معرفی کنند.

با توجه به اینکه گروهک تروریستی مجاهدین خلق در ابتدایی پیروزی انقلاب با رویکرد سیاسی کار خود را آغاز کرد اما این فقط یک پوشش برای انجام خرابکاری های آنها بود، در این جلسه از دادگاه برای آنها کیفر خواستی مبنی بر جنایاتشان صادر شد؛ متن کیفر خواست به شرح زیر است: «سازمان در دوره‌ ۲۸ ماهه ابتدای پیروزی انقلاب تا روز ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ (مصادف با ۱۹ ژوئن ۱۹۸۱ میلادی) در ظاهر تلاش می‌کرد رفتارهای خود را در قالب یک گروه سیاسی توجیه کند ولی عملا و به‌واقع حاضر نبود به لوازم و تبعات این ادعا پایبندی خود را نشان دهد. این دوره که از سوی خود سازمان «فاز سیاسی» نام گرفته بود، مشحون از اقدامات و رفتارهای منافقانه بود. عدم پایبندی صریح به قانون و نهادهای انقلابی ذی‌صلاح برآمده از انقلاب و درگیری و نزاع‌های گسترده و عدم تحویل سلاح به نهادهای قانونی و تلاش برای بی‌اعتبارسازی و نامشروع‌نمایی آنها و قدم به قدم رادیکالیزه و خشونت‌بار کردن این اقدامات و ایجاد فضای تنازع و تقابل و افزایش کینه و دشمنی در میان اعضا و هواداران با سایر صفوف ملت و ایجاد سازمان‌دهی نظامی نیمه‌مخفی – نیمه‌علنی در تشکیلات سازمان و نفوذ پنهان و غیرقانونی در دستگاه‌های حاکمیتی نظام تنها بخشی از این رفتارهای منافقانه بود. در نهایت ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ و هنگامی ‌که سران گروه تصور می‌کردند به مرحله‌ای رسیده‌اند که قدرت سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را در چند حرکت سریع پیدا کرده‌اند. آغاز جنگ مسلحانه و محاربه‌ای بی‌رحمانه علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند. در این روز کادرهای سازمان به خیابان‌ها ریخته و مردم را به سرنگونی جمهوری اسلامی دعوت کردند. بعد از این تاریخ بود که موج ترورهای گسترده سازمان در نقاط مختلف کشور، اقشار گوناگون مردم و نیز مسؤولان نظام را هدف قرار داد به‌طوری ‌که تنها یک هفته پس از ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ نخستین و سهمگین‌ترین اقدام تروریستی سازمان با انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی از طریق یک عنصر نفوذی رخ داد که طی آن دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و رئیس دیوان عالی کشور آقای دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران را به طرز ناجوانمردانه‌ای به شهادت رساندند. سازمان در ادامه‌ اقدامات تروریستی و براندازانه‌ خود، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر وقت و سپس دادستان کل انقلاب و تعدادی از ائمه جمعه مراکز استان‌های کشور را با بمب‌گذاری و انجام عملیات انتحاری به شهادت رساند و به موازات آن به‌طور وسیعی به نحو افسارگسیخته و به دور از هرگونه عقلانیت و به‌طور کاملا وحشیانه اقدام به ترور غیرنظامیان و مردم عادی کرد».

در ادامه این کیفرخواست گزارشی در خصوص مسعود و مریم رجوی و مهدی ابریشم‌چی( نقش اول شکنجه گران) اعلام شد و همچنین در ادامه قاضی به همکاری‌های منافقین با رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد اشاره کرد. لازم به ذکر است که جلسه بعدی این دادگاه سه شنبه هفته بعد 1402/9/28 برگزار خواهد شد.

منافقین محاکمه می‌شوند/ تردشده‌ها به دنبال دیده‌شدن در نسل جدید هستند

منافقین محاکمه می‌شوند/ تردشده‌ها به دنبال دیده‌شدن در نسل جدید هستند

منافقین محاکمه می‌شوند/ تردشده‌ها به دنبال دیده‌شدن در نسل جدید هستند

منافقین محاکمه می‌شوند/ تردشده‌ها به دنبال دیده‌شدن در نسل جدید هستند

مطالبه خانواده شهدا، محاکمه منافقین است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha