کد خبر 231269
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

تولد نخستین دوقلوها به روش آی‌وی‌اف در خراسان‌شمالی

تولد نخستین دوقلوها به روش آی‌وی‌اف در خراسان‌شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از تولد نخستین دوقلوهای بجنورد از طریق روش پیشرفته درمان ناباروری آی‌وی‌اف خبر داد و گفت: مادر این نوزادان خدمات پیشرفته درمان ناباروری آی‌وی‌اف را زیر نظر فلو شیب نازایی در مرکز تخصصی درمان ناباروری دانشگاه دریافت کرده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ جواد شاهین فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی از تولد نخستین دوقلوهای بجنورد از طریق روش پیشرفته درمان ناباروری آی‌وی‌اف خبر داد و اظهارکرد: مادر این نوزادان خدمات پیشرفته درمان ناباروری آی‌وی‌اف را زیر نظر فلو شیب نازایی در مرکز تخصصی درمان ناباروری دانشگاه دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه این دوقلوها در بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد متولد شدند، گفت: مرکز درمان ناباروری بجنورد در سال ۱۳۹۷ احداث و بخشی از تجهیزات این مرکز تهیه شده بود، اما به ‌دلیل نبود تجهیزات، خدمات ارائه شده در آن مرکز درمانی به روش ابتدایی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت و بهبود ارائه خدمات به مردم، اسفند سال گذشته مرکز خدمات ناباروری سطح ۳ با تخصیص اعتبار و تجهیز مرکز ناباروری بیمارستان بنت الهدی بجنورد فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، افزود: راه‌اندازی مرکز خدمات سطح سه درمان ناباروری در بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد اتفاقی مهم برای زوج‌های نابارور خراسان‌شمالی بود، که زوجین را از مراجعه به دیگر استان‌ها بی‌نیاز کرده است.

شاهین فر یادآوری کرد: درگذشته زوجین نیازمند به خدمات سطح ۳ ناباروری برای دریافت این خدمات راهی استان‌های همجوار و متحمل هزینه‌های زیادی می‌شدند.

وی ادامه داد: درمان مشکلات ناباروری به‌عنوان یک راهبرد مهم، پیش روی حوزه سلامت استان قرار دارد و در همین راستا نیز خدماتی نوین و ارزان در اختیار مادران و زوج‌های نابارور قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha