کد خبر 231256
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

در گفتگو با حیات مطرح شد؛

واکنش رئیس فراکسیون ورزش مجلس به بدقولی مسئولان فوتبال در مورد VAR

واکنش رئیس فراکسیون ورزش مجلس به بدقولی مسئولان فوتبال در مورد VAR

رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: در جلسه مشترکی که فراکسیون ورزش و فدراسیون فوتبال در اواسط لیگ گذشته فدراسیون قول داد که تجهیز ورزشگاه‌ها به VAR هرچه زودتر محقق شود اما متاسفانه امروز مشاهده می‌کنیم که فقط در لیگ قهرمانان آسیا، آنهم با تامین دستگاه‌ها از سوی AFC از این امکان بهره‌مند هستیم.

محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات؛ در رابطه با موضوع تجهیز استادیوم‌های فوتبال کشور به تکنولوژی VAR گفت: VAR برای فوتبال یک ضرورت است. چرا که تیم‌ها این انتظار را دارند و در مواقعی که خطای انسانی رخ می‌دهد، این تکنولوژی به کمک اجرای عدالت در فوتبال بیاید.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که امروزه در دنیای فوتبال صورت گرفته، پیشرفت‌های بازیکنان و باشگاه‌ها فوتبال و گردش مالی سنگینی که در فوتبال شاهدش هستیم، این حق علاقه‌مندان فوتبال است که بتوانند با خیال راحت بازی‌ها را تماشا کنند و بدانند که حقی از تیم‌شان ضایع نمی‌شود.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: هرچند که شاید با استقرار VAR هم در مواردی اشتباهاتی رخ می‌دهد و تصمیمات سلیقه‌ای اتخاذ می‌شود، اما حداقل این اطمینان وجود دارد که در صورت وجود VAR خطاها به کمترین میزان ممکن می‌رسند، از این‌رو نباید از کنار این مطالبه به‌حق جامعه فوتبال بی‌تفاوت عبور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هم فدراسیون فوتبال و هم باشگاه‌ها باید تعاملاتشان را بیشتر کنند تا بتوانند استادیوم‌ها را هرچه سریع‌تر به سیستم VAR مجهز کنند، خاطرنشان کرد: من معتقدم که خریدن این دستگاه‌ها هم ضرورت زیادی ندارد، به این دلیل که هر روز شاهد تغییرات اساسی در تکنولوژی VAR هستیم. 

فروردین صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در این رابطه شاید بهتر باشد با شرکت‌هایی که در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند، وارد مذاکره شده و این دستگاه‌ها را به‌صورت اجاره‌ای در ورزشگاه‌های کشور مستقر کنیم، در این‌صورت شرکت‌های طرف قرارداد، هم در امر استقرار و حفظ و نگهداری دستگاه‌ها پاسخگو خواهند بود و هم مسئولیت کمتری بر دوش باشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر پیگیری‌های مکرر مجلس در این‌باره اظهار کرد: در جلسه مشترکی که فراکسیون ورزش و فدراسیون فوتبال در اواسط لیگ گذشته برگزار کردند، مساله VAR را به عنوان یک درخواست از طرف فراکسیون و جامعه فوتبال اعلام کردیم. دوستان فدراسیون در آن جلسه ‌قول دادند که این امر محقق شود اما متاسفانه امروز مشاهده می‌کنیم که فقط در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، آن هم با تامین دستگاه‌ها از سوی AFC از این امکان بهره‌مند هستیم.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این انتظار جامعه هواداران فوتبال انتظار به‌جایی است از وزیر ورزش‌هم انتظار می‌رود که به‌عنوان متولی و حافظ منافع ورزش کشور ورود کرده  و این اتفاق را رقم بزند.

وی با ابراز امیدوار نسبت به حل هرچه سریع‌تر این مشکل یادآور شد: ما در مجلس درخواست‌مان را مکررا اعلام کردیم، اما در نهایت مجری این پروژه نهادهای دیگری هستند که می‌بایست در فاز اجرا جدی‌تر باشند.

فروردین با بیان اینکه هر بار که با این دوستان جلسه داریم در این مورد هم درخواست کرده و هم تذکر می‌دهیم، گفت: امیدواریم که هرچه سریع‌تر این موضوع در کشور حل شده و به‌زودی شاهد تکنولوژی VAR نه‌تنها در لیگ‌برتر، بلکه در تمام لیگ‌ها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha