کد خبر 231254
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

 صعود ۵۱ پله‌ای جایگاه فن‌آوری ایران در جهان + فیلم

 صعود ۵۱ پله‌ای جایگاه فن‌آوری ایران در جهان + فیلم

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام گفت: در خصوص اقتصادهای نوآور برتر، کشورهای هند، ایران و قزاقستان در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی به‌ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سیداحمد فاضل‌زاده حقیقی رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اظهار کرد: طبق گزارش­‌های شاخص جهانی نوآوری، در بین کشورهایی که طی یک دهه گذشته بیشترین رشد و صعود را داشته‌اند، کشور جمهوری اسلامی ایران با ۵۱ پله بیشترین صعود را از رتبه ۱۱۳ به رتبه ۶۲ رتبه‌بندی جهانی داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش سال ۲۰۲۳ سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) در خصوص اقتصادهای نوآور برتر، کشورهای هند، ایران و قزاقستان در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی به‌ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام بیان کرد: شاخص‌های نوآوری و فناوری جهانی عبارتند از شاخص خروجی‌های خلاق، دانش و فناوری، پژوهش و سرمایه انسانی و پیچیدگی‌های کسب و کار؛ که ایران توانسته است در دو شاخص خروجی‌های خلاق و خروجی‌های پس از ترکیه رتبه دوم را در بین کشورهای پیشرو اسلامی به دست آورد.

گفتنی است، بیست‌وچهارمین نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهش و فناوری در محل مصلی امام خمینی (ره) و برای عرضه هزار و ۵۸ فناوری جدید همچنین چهارمین دوره نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی «تستا» در همین محل تا ۲۲ آذر برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha