کد خبر 231230
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

دربی شماره ۱۰۲؛ بازی اولین‌ها در شام آخر یحیی

دربی شماره ۱۰۲؛ بازی اولین‌ها در شام آخر یحیی

دو اتفاق ویژه در تقابل روز پنجشنبه سرخابی‌های پایتخت برای نخستین بار رخ می‌دهد؛ آنهم در دیداری که می‌توان حکم شام آخر را برای یحیی گل‌محمدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دربی شماره ۱۰۲ پایتخت هم از راه رسید و این دیدار حساس و مهیج روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران و با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد؛ دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر که در کنار هیجان و جذابیت‌های همیشگی آن، با چند اتفاق جدید برگزار می‌شود تا آن را بتوان دربی اولین‌ها نامید..

نخستین اتفاق ویژه این دیدار، اولین حضور بانوان به‌عنوان تماشاگر در ورزشگاه است زیرا برای نخستین بار ۳۰۰۰ هوادار خانم می‌توانند با خرید بلیت از سایت‌ فدراسیون فوتبال، این بازی را از نزدیک مشاهده کنند. 

یک نکته مهم دیگر این بازی استفاده از VAR در آن است و برای اولین بار قرار است در یک مسابقه داخلی از این تکنولوژی استفاده شود و این امید می‌رود که به زودی از کمک داور ویدیویی در بازی‌های دیگر فوتبال ایران هم بهره برداری صورت بگیرد. 

شام آخر یحیی!

وضعیت دو تیم برای این بازی کمی متفاوت است. استقلال 24 امتیازی صدرنشین لیگ برتر است و پرسپولیس با 20 امتیاز (یک بازی کمتر) در رده چهارم جدول لیگ ایستاده است؛ البته از سرخپوشان تهرانی یک امتیاز به دلیل رعایت نکردن قانون سقف بودجه کم شده است. استقلال در این فصل تنها 6 گل دریافت کرده و بعد از پرسپولیس دومین خط دفاع مستحکم لیگ را دارد. سرخپوشان با حضور بیرانوند درون دروازه‌شان فقط 5 گل خورده‌اند اما سه گل هم از استقلال کمتر زده‌اند. پرسپولیس 12 گل زده تا مشخص شود بزرگ‌ترین نقص تیم در خط حمله اش است، جایی که نتوانسته مهره قابل اعتنایی در نقل و انتقالات جذب کند.

البته استقلال هم برای جذب بازیکنان مدنظر کادرفنی اش مشکلات زیادی داشت و چالش زیادی بین کادرفنی و مدیریت باشگاه پیش آمد درست شبیه همان چیزی که در پرسپولیس رخ داد.

در سوی دیگر میدان پرسپولیس و خصوصا سرمربی آن یعنی یحیی گل‌محمدی بعد از حذف ناباورانه و باخت خانگی مقابل الدحیل قطر روزهای پرتنش تری را هم تجربه کرد. هواداران علیه مدیرعامل و حتی سرمربی شعار دادند و بازیکنان را با بطری هدف قرار دادند!

پرسپولیسی بعد از آن شکست و حذف تلخ، سعی کردند خود را  جمع و جور کنند و برد مقابل هوادار تا حدودی در این مسیر به آنها کمک کرده است. شاگردان گل‌محمدی با کلید واژه اتحاد سعی دارند برای موفقیت در مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی نیم فصل، همه مشکلات‌شان را فراموش کنند. مطمئنا پیروزی برابر رقیب سنتی‌، تاحدودی آرامش را به اردوی سرخپوشان پایتخت باز می‌گرداند اما شکست در این بازی شاید پایان حضور یحیی روی نیمکت این تیم باشد؛ پس این مسابقه حساس را می‌توان شام آخر یحیی هم برشمرد.

در استقلال هم ظاهرا آشتی کنان بین نکونام و علی خطیر برقرار شده و اردوگاه آبی هم متحد شده‌اند تا در دربی دنبال موفقیت و برد باشند.

غیبت 3 ملی‌پوش پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی در چند هفته اخیر با بحران مصدومیت بازیکنان تاثیرگذار خود مواجه بوده و این موضوع روی عملکرد پرسپولیس هم تاثیر خودش را گذاشته است. سرمربی پرسپولیس در بازی روز پنج‌شنبه هم نمی‌تواند از 3 ستاره تاثیرگذار خود استفاده کند. مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی به دلیل مصدومیت پارگی رباط صلیبی فصل را از دست داده‌اند و در بازی دربی هم مثل دیگر مسابقات غایب خواهند بود.

دیگر غایب پرسپولیس در دربی هم وحید امیری است که این فصل به دلیل مصدومیت فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرده و احتمالا در نیم‌فصل دوم به ترکیب سرخپوشان برخواهد گشت. امیری پس از مصدومیت در بازی رفت مقابل النصر مدت‌ها مصدوم شد ولی پس از بازگشت از مصدومیت بلافاصله مقابل استقلال تاجیکستان آسیب دید و فعلا شرایط بازی ندارد.

دست خالی نکونام در خط دفاعی

استقلال گرچه بازی با فولاد را بدون محروم به پایان رساند ولی مصدومیت ایمان سلیمی در این بازی برای جواد نکونام گران تمام شد. سلیمی در بازی با فولاد به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و در حال حاضر شرایط مشخصی برای دربی ندارد. غیبت احتمالی او در کنار مصدومیت طولانی‌مدت محمدحسین مرادمند باعث شده دست نکونام در خط دفاعی خالی‌تر از قبل شود. البته غیبت سلیمی در دربی هنوز قطعی نیست و ممکن است او در آخرین لحظه به این بازی حساس برسد.

نکونام برای بازی روز پنج‌شنبه تنها روزبه چشمی و آرمین سهرابیان را به عنوان مدافع میانی در اختیار دارد که این موضوع با توجه به علاقه او برای بازی با سیستم سه‌دفاعه نگران‌کننده به نظر می‌رسد. او در بازی با فولاد از صالح حردانی در خط دفاعی استفاده کرد ولی بعید است در بازی دربی حاضر به انجام چنین ریسکی شود. در میان بازیکنان استقلال ابوالفضل جلالی هم قبلا در خط دفاع سه‌نفره بازی کرده ولی ممکن است با توجه به کمبود بازیکن در خط دفاعی، نکونام مجبور به تغییر سیستم شود.

نبرد فولادی‌ها در نقش جهان

در ادامه دیدارهای معوقه هفته پنجم لیگ برتر، امروز در آبادان تیم صنعت‌نفت میزبان گل‌گهر است، دیداری که میزبان برای دور شدن از قعرنشینان و مهمان برای نزدیک شدن به صدرنشینان به فکر برتری در این آن هستند. فردا هم شمس‌آذر قزوین میزبان نساجی مازندران است که این مسابقه هم به خاطر شرایط حساس دو تیم در جدول لیگ برتر، جذابیت‌های خاص خود را دارد.

اما در کنار دربی پایتخت، بازی دو تیم صنعتی سپاهان و فولاد در اصفهان که پایان بخش دیدارهای هفته پنجم لیگ است، هم شرایط خاصی دارد. سپاهان که پس از صعود به جمع تیم‌های برتر لیگ قهرمانان آسیا؛ آنهم به‌عنوان تنها نماینده فوتبال ایران و برتری 4 بر یک هفته گذشته برابر مس، در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، در خانه میزبان فولاد خوزستان بحران زده است که در وضعیت هم توانست در بازی قبلی، استقلال صدرنشین را در خانه متوقف کند.

سپاهانی‌ها امیدوارند که استقلال در دربی شکست بخورد تا آنها با برتری مقابل فولادخوزستان و بازی یک بازی کمتر نسبت به آبی‌پوشان پایتخت، بتوانند دوباره طعم شیرین صدرنشینی را بچشند اما فولاد هم برای فرار از مثلث قعرنشینان، تنها برای پیروزی و یا کسب حداقل امتیاز به اصفهان سفر می‌کند.

برنامه سایر دیدارهای معوقه از هفته پنجم لیگ برتر، به شرح زیر است:
چهارشنبه 1402/09/22
* صنعت‌نفت آبادان - گل‌گهر سیرجان، ساعت 15

پنجشنبه 1402/09/23
* پرسپولیس تهران - استقلال تهران، ساعت 15
* شمس‌آذر قزوین - نساجی مازندران، ساعت 17:30
* سپاهان اصفهان - فولادخوزستان، ساعت 17:30

دربی شماره ۱۰۲؛ بازی اولین‌ها در شام آخر یحیی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha