کد خبر 231207
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدامات غیر انسانی و ضد فرهنگی رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدامات غیر انسانی و ضد فرهنگی رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد.

مشروح متن این بیانیه را در ادامه می‌خوانید:

جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی هر روز گسترده‌تر شده ومردم جهان شاهد ابعاد تازه ای از آن هستند. در جدیدترین اقدام؛ رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی آرشیو ملی غزه و کتابخانه اصلی در نوار غزه را که حاوی هزاران سند تاریخی و کتاب‌های قدیمی؛ با قدمت بیش از ۱۵۰ سال بوده است را مورد تهاجم نظامی قرار داده و نابود کرده است.

رژیم صهیونیستی بار دیگر چهره کریه و ضدفرهنگی خود را با این اقدام آشکار ساخته است. هدف رژیم جعلی، بی ریشه واشغالگر قدس از نابودی آرشیو مرکزی و کتابخانه شهر غزه که حاوی هزاران مجموعه نوشتاری و شنیداری و ارزشمند تاریخی برای جامعه است؛ تهاجم به فرهنگ و میراث تاریخی مردم فلسطین و سپس دیگر سرزمین‌های اسلامی است. این گنجینه ارزشمند و بی بدیل بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ و فرهنگ مردم فلسطین است. متأسفانه با آسیب دیدن این مرکز بسیاری از اسناد و یادگارهای تاریخی و نیزطرح‌هایی که برای احیای بناهای باستانی و با ارزش تاریخی در نظر گرفته شده بود، از میان رفته است. متذکر می‌گردد: دامنه اقدامات غیرانسانی و ضد فرهنگی رژیم اشغالگر قدس گسترده است و هدف اصلی این رژیم از چنین اقداماتی حذف تاریخ فلسطین و کلیه سرمایه‌های فرهنگی اسلامی از حافظه مردم این کشور و مردم جهان است.

این اقدام بار دیگر چهره سفاک و جنایتکار و غیرانسانی و ضد فرهنگی رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان داد. مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران، این اقدام وحشیانه، ضد انسانی و نیز ضدفرهنگی و علمی را محکوم نموده و تاکید می‌نماید در صورت عدم برخورد با چنین اقداماتی، بزودی این رژیم به بهانه‌های مختلف میراث فرهنگی همه جوامع بشری را به صورتی وحشیانه تر و گسترده‌تر؛ هدف عملیات جنایتکارانه و خصمانه خود قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha