کد خبر 231165
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

واکنش اینفانتینو به ضرب‌وشتم داور ترکیه‌ای

واکنش اینفانتینو به ضرب‌وشتم داور ترکیه‌ای

ضرب و شتم داور فوتبال در سوپرلیگ ترکیه بازتاب گسترده‌ای داشته طوری که مقامات سیاسی ارشد این کشور و رئیس فیفا را هم مجاب کرده به آن واکنش نشان دهند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ ضرب و شتم حلیل اوموت ملر، داور بازی روز گذشته (دوشنبه) تیم‌های آنکاراگوجو و ریزه‌اسپور در سوپرلیگ ترکیه تمام اتفاقاتی که از ابتدای هفته جاری در فوتبال اروپا رخ داده بود را تحت الشعاع قرار داد.

در پایان بازی فاروک کوجا، رئیس باشگاه آنکاراکوجو که از تصمیم اوموت ملر برای اعلام یک پنالتی به سود تیم ریزه‌اسپور در دقایق تلف شده نیمه دوم عصبانی بود، به سمت او حمله کرد و با یک مشت سنگین چشم داور ترکیه‌ای، او را نقش بر زمین کرد. در ادامه هم تعدادی از بازیکنان تیم پایتخت ترکیه به سر و صورت ملر ضربه زدند .

این اتفاق با واکنش فوری سازمان لیگ ترکیه همراه بود و در پی آن تمام مسابقات سوپرلیگ این کشور تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمد. ابعاد حادثه اما آن‌قدر بزرگ بود که تمام اتفاقات ورزشی و غیرورزشی ترکیه تحت الشعاع آن قرار بگیرند . به همین دلیل هم واکنش‌هایی از سوی ساسیتمداران کشور نسبت به این حادثه صورت گرفت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره این حادثه گفت: ورزش قرار است پیام‌آور صلح و برادری باشد. بنابراین ورزش با خشونت سازگار نیست. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که خشونت در ورزش ترکیه رخ دهد.

علی یرلیکایا وزیر کشور ترکیه هم اعلام کرد که فاروک کوجا پس از اتفاقات رخ داده دچار فشار عصبی شدیدی شده که او را راهی بیمارستان کرده است اما با این وجود او تحت نظر نیروهای امنیتی قرار داشته تا به محض فراهم شدن شرایط، فرآیند بازداشت او آغار شود. یرلیکایا اظهار داشت: من قویاً حمله به داور فوتبال، حلیل اوموت ملر را محکوم می‌کنم. چنین حوادثی روی زمین‌های سبز ما غیرقابل پذیرش است چرا که آنجا قرار است، محلی برای ترویج صلح و دوستی باشد. ما این حادثه تلخ را با جدیت پیگیری می‌کنیم. برای خلیل اوموت ملر هم که نماینده موفق جامعه داوری ترکیه در مجامع بین‌المللی است، بهترین آرزوها را دارم.

اتفاق رخ داده در سوپرلیگ ترکیه، توجه بالاترین مقام فوتبالی جهان را هم جلب و او را به نشان دادن واکنش واداشت.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا در این خصوص گفت: بدون داوران، فوتبال معنایی ندارد. داوران، بازیکنان، هواداران و مربیان باید در امنیت و سلامت کامل باشند تا بتوانند از بازی لذت ببرند. من ازمقامات مربوط می‌خواهم اطمینان حاصل کنند که این مورد با جدیت تمام و درهمه سطوح مسابقات فوتبال به اجرا در می‌آید.

در همین حال جزئیات دیگری از حادثه شرم‌آور فوتبال ترکیه منتشر شده مبنی بر اینکه اوموت ملر پس از کتک خوردن از فاروک کوجا و در مسیر ترک زمین مسابقه، خطاب به افرادی که او را از زیر دست‌وپای بازیکنان خشمگین تیم آنکاراکوجو نجات دادند، گفته است: از شما متشکرم. همه این‌ها تقصیر خود من است.»

گفته می‌شود که ملر بعد از حادثه، فیلم‌ لحظه مورد ضرب و شتم واقع شدنش را بازبینی کرده است و بعد از آن با مراجعه به اداره پلیس از رئیس باشگاه آنکاراکوجو و دیگر افرادی که او را کتک زدند، شکایت کرده‌ است. این اتفاق تنها چند روز پس از پدر شدن اوموت ملر رخ داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha