کد خبر 231143
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

جوابیه علوم پزشکی یزد پیرامون خبر وضعیت اورژانس بیمارستان اردکان

جوابیه علوم پزشکی یزد پیرامون خبر وضعیت اورژانس بیمارستان اردکان

پیرو خبر منتشر شده در رسانه‌های استان در خصوص وضعیت اورژانس بیمارستان ضیایی شهرستان اردکان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ در جوابیه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در خصوص خبر وضعیت اورژانسی، اورژانس اردکان، اعلام کرد:‌ هیئت رییسه دانشگاه در تاریخ ۱۴ آذرماه سال جاری به منظور بررسی نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این شهرستان سفر کرد و از مجموعه خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع روستایی و شهری سلامت،بیمارستان و دانشکده طب سنتی این شهرستان بازدید کرد.

در نشست هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با امام جمعه این شهرستان موارد مهمی طرح و مصوبات لازم جهت اجرایی شدن، مورد تاکید قرار گرفت که به شرح زیر می باشد:

۱-راه‌اندازی ساختمان فاز جدید اورژانس بیمارستان (اورژانس سرپایی)به صورت ویژه توسط رییس بیمارستان اردکان مورد پیگیری قرار گیرد و حداکثر تا دهه فجر افتتاح شود. در این خصوص کسری بودجه لازم توسط دانشگاه تامین می شود.(فاز جدید اورژانس،تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شامل ۲۰ تخت بستری زنان و مردان می باشد.)

۲-در خصوص تامین کمبود نیروی متخصص مورد نیاز و افزایش رضایتمندی مردم شریف شهرستان اردکان،اقدامات لازم توسط معاونت درمان دانشگاه صورت گیرد.

۳-با توجه به بار مراجعه بالا به اورژانس بیمارستان و ضرورت افزایش تعداد پزشک،قبلا دو نیروی پزشک عمومی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه تامین شده که یکی از آنها که از اهالی بومی شهرستان هم بوده،انصراف داده است و مقرر شد در توزیع بعدی پزشکان طرحی دانشگاه، مجددا یک نفر جهت جبران کمبود پزشک اورژانس به کار گرفته شود.

۴-مقرر شد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان طی نشستی با مسئولان درمانگاه‌های شبانه روزی اردکان( که در حال حاضر شیفت شب آنها فعال نیست) پیرامون برقراری مجدد شیفت شب برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند. این اقدام می‌تواند دسترسی مردم را به نزدیکترین مرکز درمانی فراهم کند و هم تعداد بار مراجعه به اورژانس را کاهش دهد.

 دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ارائه خدمات مطلوب درمانی به مردم اردکان را رسالت خود دانسته و در راستای ارتقای خدمات سلامت تمامی تلاش خود را به کار می بندد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha