کد خبر 231112
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

توسط سخنگوی نیروهای مسلح یمن صورت گرفت؛

تایید حمله موشکی یمن به نفتکش نروژی در مسیر اراضی اشغالی

تایید حمله موشکی یمن به نفتکش نروژی در مسیر اراضی اشغالی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن یک نفتکش نروژی که در مسیر اراضی اشغالی فلسطین بود، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از المیادین، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که نیروی دریایی این کشور یک عملیات علیه نفتکش نروژی «استریندا» انجام داده و آن را با شلیک موشک مستقیماً هدف قرار داد.

در ادامه بیانیه یحیی سریع آمده است: هدف قرار دادن این نفتکش نروژی بعد از آن صورت گرفت که کارکنان این نفتکش به تمام هشدارهای نیروهای یمنی بی توجه بودند. نیروهای مسلح یمن هرگز در هدف قرار دادن هر کشتی که موارد بیانیه های گذشته را نقض کند تردید نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن طی ۲ روز گذشته موفق شدند مانع عبور چند کشتی شوند که به هشدارهای ما توجه کردند. ما به اقدامات خود برای ممانعت از عبور هر کشتی با هر تابعیتی به سمت بنادر رژیم صهیونیستی و حرکت در دریای سرخ تا زمان لغو محاصره غزه ادامه می دهیم.

فرماندهی مرکزی نیروهایی آمریکا در منطقه (سنتکام) اعلام کرده است که نیروهای مسلح یمن یک فروند موشک کروز به سمت نفتکش «استریندا» که از دریای سرخ در حال حرکت به سوی اراضی اشغالی بود، شلیک کرده‌اند.

به گفته یکی از مقامات آمریکایی، این حمله در شمال تنگه باب‌المندب که دریای سرخ را به خلیج عدن متصل می‌کند، انجام شده است. یکی دیگر از مقامات آمریکایی مدعی شد که این حمله هیچ تلفاتی نداشته و نفتکش استریندا بدون کمک، به مسیر خود ادامه داد.

در بیانیه سنتکام آمده است: در زمان حمله هیچ ناو آمریکایی در مجاورت نفتکش نبود اما ناوشکن یواس‌اس میسون به درخواست کمک فوری استریندا پاسخ داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha