کد خبر 231093
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی:

سهم اقتصاد دانش‌بنیان از اقتصاد کشور افزایش می‌یابد

سهم اقتصاد دانش‌بنیان از اقتصاد کشور افزایش می‌یابد

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد که سهم اقتصاد دانش‌بنیان از اقتصاد کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد تبادل فن‌آوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل که امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: بالغ بر ۲۶۶ هزار نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به کارند.

وی ادامه داد: ما در صندوق با ۷۸ خدمت و تسهیلات و ضمانت‌نامه و توانمندسازی در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه سرمایه اولیه این صندوق ۳ هزار میلیارد تومان معادل ۳ میلیارد دلار بود، تاکید کرد: با سرمایه ۳ همتی به این شرکت‌ها کمک می‌کنیم و تاکنون بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان خدمات مالی به این شرکت‌ها داده‌ایم.

ملکی‌فر با بیان اینکه هدف ما افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان، از اقتصاد کشور است، افزود: این شرکت‌ها امسال یک میلیارد دلار صادرات داشته‌اند.

وی اضافه کرد: هدف نهایی افزایش سهم دانش‌بنیان از اقتصاد کشور است و تاکنون 41 رویداد در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان در رشته‌های مختلف غذایی، حمل و نقل، صنعت هوایی و سایر زمینه‌ها برگزار شده و ارزش تفاهم‌نامه‌های منعقدشده به 5 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین گفت: نمایشگاهی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این صندوق برگزار شده و شرکت‌های دانش‌بنیان جدیدترین محصولات خود را ارائه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha