کد خبر 231066
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

فرمانده‌ای که در تشییع پیکر برادر شهیدش شرکت نکرد

فرمانده‌ای که در تشییع پیکر برادر شهیدش شرکت نکرد

 مجید پدر را در آغوش کشید، گریه کرد و گفت: تکلیف من امروز این است که بالای سر نیروهای گردان باشم. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، مرور زندگی شهدا هر لحظه برایم درس است. آنجایی که می خوانم مادری با دستان خودش پیکر پسرش را دفن کرد، پدری خودش فرزند شهیدش را غسل و کفن داد، همسری که سالهای عمر و جوانی اش را پای شوهر جانبازش گذاشت. به خودم نهیب می‌زنم. نه اینها افسانه و اسطوره است، نه سالهایی دور اتفاق افتاده است. بلکه آنقدر ما در زندگی روزمره مان فرو رفته ایم که درکش برایمان مشکل شده است. 

ماجرای حاج اکبر زینلی و فرزندانش نیز از آن دسته از روایاتی است که خواندنش قلب را جلا می‌دهد.

 حاج اکبر زینلی با دو فرزندش مجید و محمد حسین اهل روستای فتح آباد رفسنجان بودند و هر سه با هم در عملیات حضور داشت. 

 پدر با پسرهایش در یک گردان بودند ، حاج اکبر و محمدحسین بسیجی  و مجید پسرش هم فرمانده‌ آنها بود. 

در حین عملیات خبر رسید که محمدحسین شهید شده و حاج اکبر نزد پسرش مجید آمد و گفت : پسرم آماده شو که به رفسنجان برویم ، همه منتظر هستند و هرچی باشد تو برادرش هستی تو هم باید توی مراسم تشییع و تدفین برادرت باشی. 

 مجید پدر را در آغوش کشید و گریه کرد و گفت: تکلیف من امروز این است که بالای سر نیروهای گردان باشم. 
 پدر زیر بار نمی رود و حاج مجید دست آخر به پدرش می گوید: مجبورم به‌عنوان فرمانده دستور دهم بروید و مراسم خاکسپاری محمدحسین جان را برگزار کنید. 

شهید «مجید زینلی‌ فتح‌آبادی» چهارم‌ آذر ۱۳۳۹، دیده به جهان گشود. فرمانده گردان ۴۱۸ لشکر ۴۱ ثارالله در جبهه و سوم‌مرداد ۱۳۶۷، در شلمچه براثراصابت ترکش خمپاره به پیشانی، شهید شد. 

مجید همیشه معتقد بود که نماز شب‌ها و توسّل به ائمه علیه السلام رمز پیروز ما در جبهه‌ها بود.
 کلام شهید حاج مجید زینلی همیشه ذکر فاطمه زهرا(س) بود. او می‌گفت: «هر چه ما داریم از فاطمه زهرا سلام الله داریم... اگر می‌خواهید توی عملیات موفّق باشید و فاطمة زهرا «سلام الله» شب عملیات به فریادتان برسد نماز شب را ترک نکنید. ما از نظر نظامی در برابر عراقی‌ها چیزی نیستم پس همین نماز شب‌ها و توسّل به ائمه علیه السلام است که ما را پیروز می‌کند.هرچه داریم از فاطمة زهرا سلام الله داریم.» 

فرمانده ای که در تشییع پیکر برادر شهیدش شرکت نکرد

شهید «محمد حسین زینلی فتح‌آبادی» ششم تیر ۱۳۴۱،  به دنیا آمد. شهید محمدحسین زینلی در عملیات های بسیاری شرکت داشت و در چندین عملیات با برادر بزرگوارش شهید مجید زینلی همرزم بود تا اینکه در تاریخ ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در جبهه مهران در حال شناسایی منطقه بوسیله خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرمانده ای که در تشییع پیکر برادر شهیدش شرکت نکرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha