کد خبر 231030
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

تاکید علی‌اف بر اهمیت اجرای پروژه‌های مشترک میان گرجستان و آذربایجان

تاکید علی‌اف بر اهمیت اجرای پروژه‌های مشترک میان گرجستان و آذربایجان

رئیس جمهوری آذربایجان در دیدار با رئیس پارلمان گرجستان بر اهمیت اجرای پروژه‌های مشترک میان دو کشور در منطقه اوراسیا تاکید و از همکاری بین‌پارلمانی که به توسعه روابط دو کشور کمک کرده، قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «الهام علی‌اف»، رئیس جمهوری آذربایجان امروز گفت که پروژه‌های مشترک کشور او با کشور همسایه گرجستان عامل مهمی در منطقه گسترده‌تر اوراسیا به شمار می‌آید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از دیدار علی‌اف با «شالوا پاپواشویلی»، رئیس پارلمان گرجستان، ریاست‌جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رییس‌جمهور علی‌اف با اشاره به اهمیت پروژه‌های مشترک انجام‌شده توسط دو کشور، آن را عامل مهمی در منطقه گسترده‌تر اوراسیا تلقی کرد.»

طبق این بیانیه، علی‌اف همچنین ابراز اطمینان کرد که ابتکارات مشترک میان دو کشور با موفقیت به اجرا در خواهد آمد.

علی‌اف همچنین از کمکی که همکاری بین‌پارلمانی به توسعه روابط دو کشور کرده قدردانی کرد و افزود که این امر مبنای قانونی لازم برای تقویت بیشتر همکاری‌ها را ایجاد کرده است.

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین از توسعه روابط دوجانبه در تمامی حوزه‌ها قدردانی کرده و گفت اطمینان دارد سفر رئیس پارلمان گرجستان به آذربایجان به توسعه این روابط کمک خواهد کرد.

پاپواشویلی نیز بر اهمیت پروژه‌های اجراشده توسط دو کشور تاکید کرده و گفت که این پروژه‌ها به «به رفاه مردم و صلح منطقه‌ای» کمک کرده است.

این بیانیه می‌افزاید، رئیس مجلس گرجستان همچنین اشاره کرد که توسعه روابط دوجانبه و سفرهای متقابل در سطوح مختلف کمک زیادی به این امر کرده است.

این دیدار همچنین شامل تبادل نظر درباره چشم‌انداز همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، حمل‌ونقل و فرهنگ بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha