کد خبر 231018
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد؛

حساسیت دارویی؛ اولین فرضیه مرگ کودک ۴.۵ ساله در رفسنجان

حساسیت دارویی؛ اولین فرضیه مرگ کودک ۴.۵ ساله در رفسنجان

روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان درباره مرگ کودک چهار و نیم ساله که برای عمل جراحی لوزه در بیمارستان مرادی بستری شده و قبل از عمل با تزریق داروی بیهوشی، جان خود را از دست داده بود، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، در این اطلاعیه آمده است: «در پی مرگ کودک چهارونیم ساله در تاریخ ۱۸ آذرماه جاری، تحقیقات میدانی در اتاق عمل بیمارستان مرادی انجام شد و پزشکی‌قانونی نیز روز گذشته اقدامات اولیه خود را جهت کشف حقیقت انجام داده است.

با توجه‌ به بررسی‌های به‌عمل آمده تا به امروز به اطلاع می‌رساند یافته‌های پزشکی‌قانونی تاکنون بیماری زمینه‌ای و یا اختلالی را در راستای توجیه فوت کودک مطرح ننموده است.

همچنین نوع و میزان داروی تجویزی توسط متخصص بیهوشی بر بالین کودک، علمی و درست بوده است.

در این اطلاعیه آمده است: نظر به اینکه بدحال شدن بیمار بلافاصله بعد از تزریق داروی بیهوشی اتفاق افتاده، اولین فرضیه و احتمال، حساسیت دارویی و واکنش بیمار و عوارض داروی بیهوشی است. فرایند احیاء کودک به مدت تقریباً یک‌ساعت و ۲۰ دقیقه به طول انجامیده که چگونگی آن در حال بررسی است.

در پایان ضمن ابراز تاسف و همدردی با بازماندگان به استحضار می‌رساند با بررسی‌های بیشتر و تکمیل پرونده، در صورت اثبات ارتکاب هر گونه قصور و تخلفی از طرف هر فردی با متخلف یا متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha