کد خبر 230921
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

تشدید آلودگی هوا با سوزاندن پسماند در مراکز غیرمجاز تفکیک زباله در شهرری

تشدید آلودگی هوا با سوزاندن پسماند در مراکز غیرمجاز تفکیک زباله در شهرری

عضو شورای شهر تهران از تشدید آلودگی هوا با سوزاندن پسماند در مراکز غیرمجاز تفکیک زباله در شهرری خبر داد و گفت: آلودگی هوا در حومه شهر تهران مربوط به تداخل نظارتی دستگاه‌های مسئول است و امیدواریم محیط زیست مصالح مردم را به سایر موضوعات ترجیح دهد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، مهدی اقراریان، درباره شاخص در جنوب تهران اظهار داشت: در برخورد با موضوع آلودگی هوا با عوامل مختلفی مواجه هستیم که در شهرستان ری مقوله آلودگی هوا با سوزاندن پسماند در مراکز غیرمجاز تفکیک زباله تشدید می‌شود.

وی افزود: ضرورت دارد در تهران و نواحی اطراف که در قالب حریم از آن نام برده می‌شود، مدیریت واحد و یکپارچه داشته باشیم تا از تداخل حوزه‌های نظارتی جلوگیری شود زیرا که این تداخل نظارتی، فرصت استفاده از خلأهای نظارتی را برای افراد سودجو فراهم می‌کند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: مسئله آلودگی هوا در حومه شهر تهران مربوط به تداخل نظارتی دستگاه‌های مسئول در حومه تهران است، لذا امیدواریم رویکرد مدیریت شهری در حوزه نظارت، برنامه‌ریزی و تلاش برای حل مشکلات نگاه به جنوب و ظرفیت‌های این منطقه است.

اقراریان با اشاره به قانون هوای پاک در پایان خاطرنشان کرد: در قانون هوای پاک دستگاه‌های متعددی مسئولیت دارند اما مسئولیت اصلی بر عهده محیط زیست است و هرگونه مجوز مجموعه صنعتی و پالایشگاهی منوط به موافقت محیط زیست است، لذا امیدواریم محیط زیست مصالح مردم تهران و ری را به سایر موضوعات ترجیح دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha