کد خبر 230918
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

«حیات» گزارش می دهد؛

فروش اینترنتی لاستیک متوقف شد

فروش اینترنتی لاستیک متوقف شد

گلایه مردم از نبود لاستیک به قیمت مصوب در حالی ادامه دارد که سخنگوی انجمن تایر خبر از توقف فروش اینترنتی لاستیک داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، بازار لاستیک در حالی امسال روی آرامش به خود ندیده بود که به نظر می رسد در یک ماه اخیر قیمت لاستیک نسبت به ماه گذشته حدود ۱۰ درصد در بازار ارزان شده است. اما این در حالی است که بررسی های «حیات» نشان می دهد لاستیک به قیمت دولتی نه در سایت های اینترنتی فروش و نه در نمایندگی ها موجود نیست و مردم برای رفع نیاز خود مجبورند لاستیک را از بازار آزاد تهیه کنند. 

در بازار لاستیک چه خبر است؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با اشاره به آرامش بازار و کاهش قیمت ها به «حیات» گفت: هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و عرضه تایر با قوت سابق ادامه دارد. 

محمدرضا آل سارا ادامه داد: هیچ صفی برای خرید لاستیک وجود ندارد زیرا محدودیتی در عرضه لاستیک وجود ندارد و بازار روز به روز بیشتر به سمت تعادل و عادی شدن شرایط حرکت می‌کند.

لاستیک دولتی نداریم!

«تایر دولتی نمی بینیم همش حرفه.»، «سایت هیچ موقع باز نمیشه»، «من الان ۱ماه هم‌ش توسایت کویرو بارز دارم چک میکنم نیست توبازار ام اصلا دولتی وجونداره مخصوصا شهرهای کوچک» اینها گلایه های مخاطبان «حیات» است که از نبود لاستیک دولتی سخن می گویند. 

سخنگوی انجمن تایر در این مورد به «حیات» گفت: فروش اینترنتی لاستیک دولتی متوقف شده است و مردم می توانند به صورت مستقیم، لاستیک مورد نیاز خود را از نمایندگی‌ها خریداری کنند. مصطفی تنها ادامه داد: توقف فروش اینترنتی لاستیک موقتی است. 

اما این در حالی است که لاستیک دولتی در نمایندگی ها نیز عرضه نمی شود و بنابراین مردم مجبورند لاستیک مورد نیاز خود را از بازار تهیه کنند؛ هرچند گفتنی است قیمت لاستیک در بازار رو به کاهش است اما همچنان قیمت آن با نرخ مصوب فاصله دارد. 

چرا فروش اینترنتی لاستیک دولتی متوقف شد؟

دبیر هیات عالی نظارت سازمان‌های صنفی وزارت صمت گفت: خریدار لاستیک باید اطلاعاتی نظیر کد ملی، شماره تلفن همراه، شماره شاسی خودرو را وارد می‌کرد و سپس کد احراز به شماره تلفن خریدار ارسال می‌شد که باید کد احراز هم وارد سامانه می‌شد و همین‌ روند، سبب کندی و شکل‌گیری صف‌های خرید می‌شد اما در حال حاضر وارد کردن پنج رقم آخر شماره شاسی کفایت می‌کند و دیگر ثبت کد احراز ضروری نیست.

غلامعلی مهدوی درعین حال از عرضه ۷۰ هزار لاستیک در سامانه جامع تجارت از روز ۶ تا ۱۶ آذر خبر داد و گفت: ارزیابی ما این است که نسبت به ۲۰ روز قبل شرایط بهتر شده است.

لاستیک ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان شد

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک تهران گفت: با اعلام توزیع ۷۰۰ هزار حلقه لاستیک از طریق نمایندگی‌ها، قیمت بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان پایین آمد و بخش زیادی از کمبودها برطرف شد، به ‌طوری‌که ما پیش از آن در سه سایز ۱۵، ۱۴ و ۱۳ کمبود داشتیم که در حال حاضر کمبود در سایز ۱۵ به طور کلی برطرف شده و کمبود در سایزهای ۱۴ و ۱۵ هم با توجه واردات و همکاری تولیدکننده‌ها و عرضه بیشتر به زودی پوشش داده می‌شود.

به گفته این مقام صنفی بازار از ابتدای سال تاکنون بازار لاستیک شاهد ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت بوده است.

آل سارا روند واردات تایر را نیازمند سرعت عمل بیشتر دانست و گفت: با افزایش تحویل تولیدات کارخانه ها به واحدهای صنفی و تسریع روند توزیع لاستیک‌های وارداتی، سیر کاهش قیمت ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha