کد خبر 230877
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

دیدگاه «کرملین» درباره روابط روسیه با امارات و عربستان

دیدگاه «کرملین» درباره روابط روسیه با امارات و عربستان

به‌دنبال سفر «ولادیمیر پوتین» به ریاض و ابوظبی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: توسعه روابط میان روسیه با امارات و عربستان از چشم انداز گسترده‌ای برخوردار است.

به گزارش گروه بین الملل حیات، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: توسعه روابط میان روسیه با امارات و عربستان سعودی از چشم انداز گسترده ای برخوردار است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص ادامه داد: اراده سیاسی گسترش روابط فیمابین وجود دارد و لذا کار بسیاری در این مسیر پیش روی کشورهای مذکور قرار دارد.

دیمیتری پسکوف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه- ۱ در این باره به ماهیت محتاطانه بحث های مرتبط با همکاری های اقتصادی اشاره کرد و بر ضرورت حفظ محرمانگی به دلیل فشارهای خارجی و دشمنان بالقوه در این مسیر تأکید کرد.

این در حالیست که کرملین بامداد پنجشنبه هفته پیش اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی درباره وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کردند.

کرملین طی بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: پوتین و ولیعهد سعودی درمورد همکاری در چارچوب اوپک پلاس رایزنی داشته و بر اهمیت ثبات بازار انرژی تاکید کردند. در حال حاضر هیچ بحثی در مورد طرح‌های صلح مشترک بین روسیه و عربستان سعودی وجود ندارد. همکاری سرمایه گذاری روسیه با کشورهای خاورمیانه با در نظر گرفتن تعداد دشمنان [مسکو] ادامه خواهد یافت.

پوتین پیش از عربستان به امارات سفر کرده و با رییس این کشور دیدار و گفتگو کره بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha