کد خبر 230841
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

رئیس سازمان سنجش خبر داد:

۹.۱ درصد ظرفیت ثبت‌نامی کنکور از خانواده ایثارگران است + فیلم

۹.۱ درصد ظرفیت ثبت‌نامی کنکور از خانواده ایثارگران است + فیلم

رئیس سازمان سنجش با اشاره به آمار ثبت نام داوطلبان شاهد و ایثارگر در کنکور سراسری گفت: 9.1 درصد ظرفیت ثبت‌نامی کنکور از خانواده ایثارگران هستند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات،  عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش در همایش ملی تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور ویژه شاهد و ایثارگر که امروز برگزار شد، گفت: بیش از یک سوم داوطلبین دارای رتبه زیر ۱۰۰ از خانواده ایثارگران هستند. این عدد عدد بسیار بزرگی است و جای تأمل دارد.

وی افزود: امیدوارم هستم به روزی برسیم که همه داوطلبان زیر رتبه ۱۰۰ توسط داوطلبان شاهد و ایثارگر پر شود و پیام روشنی را به جامعه مخابره کند.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه ۸۸۹ نفر از خانواده شهدا و ۳۰۳ نفر از رزمندگان در کنکور ثبت‌نام می‌کنند، ادامه داد: در آزمون ارشد حدود ۱۴.۷ درصد ثبت‌نام کنندگان مربوط به خانواده ایثارگران است. در دکترا هم چیزی حدود ۱۸.۸ درصد کل داوطلبان از خانواده ایثارگران هستند.

وی همچنین تاکید کرد: بیشترین ظرفیت ثبت نام کنندگان خانواده ایثارگران در دوره دکتری است که حدود ۱۹ درصد است و در دوره کارشناسی چیزی حدود ۱۰ درصد که به همین نسبت هم ما قبولی داریم.

پورعباس در ادامه یادآور شد: در خانواده شهدا حدود ۸۸۹ نفر در کنکور ثبت نام می‌کنند، ایثارگران ۲۵ درصد ۲۶ هزار نفر رزمندگان ۳۰۳ نفر که عددش خیلی پایین است و ایثارگران ۵ درصد ۹۹ هزار نفر هستند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: از این ۹/۱ درصد یک دهم درصد خانواده شهداست، ۱.۹ درصد ایثارگران بالای ۲۵ درصد و رزمندگان  تقریباً هیچ یعنی در حد عددهای انگشت و ایثارگران بالای ۵ درصد هم ۷ درصد است که از این جمعیت چیزی حدود ۹.۸ درصد قبول شدند.

رئیس سازمان سنجش همچنین گفت: وقتی که این ۱۰ درصد را بین خود ایثارگران توزیع کنیم فرزندان جانباز کمتر از ۲۵ درصد بیشترین جمعیت را دارند که ۵۲ درصد این ۱۰ درصد را تشکیل می‌دهند و بالای ۲۵ درصد ۳۴ آزاده که عددهای خیلی کوچکی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha