کد خبر 230824
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

مدیرعامل صحا خبر داد؛

تولید موتور هواپیما و زنجیره سیلیکون از اولویت‌های صحا است

تولید موتور هواپیما و زنجیره سیلیکون از اولویت‌های صحا است

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) اعلام کرد که تولید موتور هواپیما و زنجیره سیلیکون به‌عنوان طرح‌های ملی جزو اولویت‌های این صندوق است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، «محسن نادری‌منش» مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا)، ضمن بیان مطلب فوق گفت: برنامه داریم طی دو سال آینده سرمایه صندوق به ۲۰ همت برسد چرا که نیاز صنایع پیشرفته کشور چیزی حدود ۲۰۰ همت در سال است که بخشی از بازارهای سرمایه تأمین می‌شود و سهم حوزه صنعت نیز ۲۰ همت می‌تواند جوابگوی نیازها، به همراه تأمین مالی سایر بازارها باشد.

وی افزود: سهم صنایع پیشرفت در صنعت کشور حدود چهار درصد است که نسبت به هدف‌گذاری ۲۰ درصدی دیده شده در درازمدت خیلی عقب است و باید تلاش جدی شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) اضافه کرد: سهم صنایع پیشرفته در GDP کشور زیر یک درصد است. صادرات صنایع پیشرفته کشور هم زیر یک درصد است که عقب‌تر از اهدافی است که برای اقتصاد کشور دیده شده است.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته باید تأمین مالی مناسبی داشته باشد به‌طوری که از سال ۱۴۰۰ توانستیم هر ساله ضمانت‌نامه‌ها را چند برابر کنیم، ادامه داد: امسال روی ۱۰۰۰ ضمانت‌نامه هدف‌گذاری کردیم که در ۹ ماهه امسال توانستیم این هدف را محقق کنیم و بیش از ۱۲۰۰ ضمانت‌نامه مصوب داریم.

نادری‌منش در ادامه خاطرنشان کرد: امسال سرمایه‌گذاری به‌صورت غیرمستقیم آغاز شده و صندوق نوآوری و شکوفایی شریک استراتژیک ماست.

وی با اشاره به اینکه صندوق ۱۰۰۰ میلیاردی هوشمندسازی معادن در حال تأسیس است، تصریح کرد: هوش مصنوعی، میکروالکترونیک و بایونیک صنعتی جزو اولویت‌های خاص است که حمایت‌های ویژه از آنها می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) با اشاره به اینکه تولید موتور هواپیما را یک طرح ملی می‌بینیم، گفت: زنجیره سیلیکون هم زنجیره تأمین خاص است که جزو اولویت‌های ماست.

گفتنی است، «محسن نادری‌منش» صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا)، در سفر به استان همدان، ضمن امضای تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، استانداری همدان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان، از ظرفیت‌ شرکت‌های فن‌آور و صنایع پیشرفته حاضر در پارک علم و فن‌اوری این ستان بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha