کد خبر 230797
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

در همایش تجلیل از رتبه‌های برتر آزمون سراسری ۱۴۰۲ ویژه شاهد و ایثارگران؛

قاضی‌زاده هاشمی: فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه دانش جزو پرتلاش‌ترین‌ها هستند

قاضی‌زاده هاشمی: فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه دانش جزو پرتلاش‌ترین‌ها هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار شهید دانشجو داریم که بسیاری از آنها جزو نوابغ بودند، گفت: فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه دانش جزو پرتلاش‌ترین‌ها بوده و نسل دوم نوابغ ما هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در همایش ملی تجلیل از رتبه‌های برتر کشوری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ویژه شاهد و ایثارگران، گفت: اطمینان دارم توفیقاتی که فرزندان‌مان در عرصه کنکور کسب کردند، در طول دوران دانشجویی‌شان هم ادامه‌دار خواهد بود.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده فرزندان دانشجوی شاهد و ایثارگر بیشتر از ۴۰ درصد آمار معدل الف را دارند و میزان مشروطی آنها کمتر از حد نرمال است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: برخلاف تصور عمومی که برخی با فضاسازی سعی دارند مطالبی خلاف واقعیت را جا بی‌اندازند، فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه دانش جزو پرتلاش‌ترین‌ها هستند. این عزیزان نسل دوم نوابغ ما هستند که در جنگ و در شرایط دفاع هوش و استعداد بالای خودشان را نشان دادند و حالا این عزیزان هم ادامه دهنده همان مسیر هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق آمار، بیش از ۶۰ هزار شهید دانشجو داریم که برخی از آنها رتبه‌های تک رقمی کنکور بودند و جزو نوابغ تحصیلی‌مان محسوب می‌شدند که به فیض شهادت رسیدند و فرصت نشد از علم و دانش خود بهره ببرند. آنها در زمین دیگر و در راه دین و میهن جنگیدند و مجاهدت کردند.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه بسیاری از فرماندهان جنگ ما دانشجویان نخبه‌ای بودند که به جبهه رفتند و با نبوغ و هوش خود دشمن را زمین زدند، یادآور شد: در شرایط فعلی، انتظار چند جانبه از فرزندان نخبه شاهد و ایثارگر می‌رود. اینکه در زمینه علم باید به جایگاهی برسید که موجب افتخار آفرینی برای کشور شوید.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: اگر ما امروز در علم و فن‌آوری به جایگاهی رسیدیم که در خیلی امور بی‌نیاز شدیم و دوستان خودمان را در منطقه یاری می‌دهیم، به خاطر نبوغ و دانش و مجاهدت همین عزیزان است که وظیفه خود دانستند در این سنگر از جمهوری اسلامی دفاع کردند و در حوزه موشکی، فن‌آوری و... ما را به جایگاه بالایی رسیدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: شهید بهشتی می‌فرمایند دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود. نماز نماد عمل عبادی است و دانشجو شخصی است که جامعه را وادار به عمل می‌کند و فریادش، فریاد جامعه است.

وی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری به دانشجویان می‌فرمایند که انتظارم از شما هم رسیدن به جایگاه علمی است و هم حضور فعال در تحلیل‌های سیاسی است و اینکه کنشگر سیاسی باشند. همین شهدای ۱۶ آذر از این دسته نخبه‌های علمی بودند که مجاهدت کردند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه خوشحالم از اینکه این جلسه برگزار شده و امیدواریم این رشد ۵۵ درصدی ادامه پیدا کند و جایگاه فرزندان شاهد و ایثارگر در بین نخبگان علمی ما بالاتر و بیشتر شود، گفت: آرزوی توفیق برای عزیزان حاضر در جلسه دارم و امیدوارم در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتر این فرزندان باشیم. همچنین شاهد باشیم که آنها موجب مباهات خانواده و کشورشان شده و پا در جای پای شهدا گذاشته‌اند و شهدا هم دستگیرشان باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha