کد خبر 230795
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

در همایش تجلیل از رتبه‌های برتر آزمون سراسری ۱۴۰۲ ویژه شاهد و ایثارگران؛

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید: حتی لحظه‌ای را برای آموختن نباید از دست داد

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید: حتی لحظه‌ای را برای آموختن نباید از دست داد

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: این از آموزه‌های دینی ماست که می‌گوید حتی لحظه‌ای را برای آموختن چیزی که می‌توانید بیاموزید از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، حجت‌الاسلام رمضان‌علی موسوی‌مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران،  در همایش ملی تجلیل از رتبه‌های برتر کشوری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ویژه شاهد و ایثارگران، گفت: حضور در چنین جلساتی برای ما افتخار است. من داشتم فکر می‌کردم چه صحبتی در جمع شما مطرح کنم و جای صحبت در محضر افرادی که اهل علم و دانش هستند وجود ندارد و اینجا هستیم که ارادت قلبی خودمان را ابراز کنیم. 

وی با بیان اینکه حیفم آمد در یک جلسه علمی چند نکته از منظر جایگاه علم در اسلام نگویم، افزود: خداوند مقام اهل ایمان و دانشمندان را در دو جهان برتر از دیگران قرار داده است. آیات زیادی در قرآن داریم که به جایگاه علم و دانش در دین می‌پردازد. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: هدایت بشر و تقرب به جایگاه الهی و دستیابی به رموز آفرینش در گروی تحصیل علم و دانش و اندیشه است. استاد مطهری می‌فرمایند علم زیبایی عقل است و انسان خدا جوی معبود خود را در آن می‌بیند. 

وی در ادامه یادآور شد: معرفت و بصیرت اگر نباشد، آگاهی و شناخت اگر نباشد، عبادت هم به تنهایی معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند. برای همین چراغ معنویت باید دل و جان را روشن کند و زمین را از خبائث تهی کند و علم و اندیشه زمانی که در بستر ایمان و معرفت باشد شکوفا می‌شود. 

حجت‌الاسلام رمضان‌علی موسوی‌مقدم تصریح کرد: این از آموزه‌های دینی ماست که می‌گوید حتی لحظه‌ای را برای آموختن چیزی که می‌توانید بیاموزید از دست ندهید. 

وی با بیان اینکه بر هر انسان مسلمان واجب است در جهت تحصیل علم و دانش بکوشد، خاطرنشان کرد: چه زیباست که قافله ایثار و شهادت و مدافعین حرم در این مسیر می‌کوشند که هرچقدر در زمینه مجاهدت و ایثار می‌کوشند، در مدارج علمی هم‌گوی سبقت را از دیگران می‌ربایند و سرآمد می‌شوند. من به این عزیزان تبریک می‌گویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha