کد خبر 230786
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

معاون حقوقی رئیس جمهور در گفتگو با حیات:

پیگیر حقوق جانبازان شیمیایی در مجامع بین المللی هستیم/ بنیاد شهید حمایت خوبی از جانبازان کرده است + فیلم

پیگیر حقوق جانبازان شیمیایی در مجامع بین المللی هستیم/ بنیاد شهید حمایت خوبی از جانبازان کرده است + فیلم

محمد دهقان گفت: هرجا فرصتی برای دفاع از حقوق ایثارگران، جانبازان، آزادگان وخانواده های شهدا ایجاد شود حتما دریغ نمی کنیم.

دکتر محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با پرونده جانبازان شیمیایی در دادگاه لاهه گفت: علی‌رغم  مهلت ۶ هفته ای دادگاه لاهه، خوشبختانه یکی از شرکت ها محکوم و یک شرکت دیگر تبرئه شدند که در حاضر مهلت تجدیدنظر داده شده است تا هم از شرکتی که تبرئه شده و هم نسبت به رایی که یکی از شرکت‌ها بر اساس آن محکوم شده، اعتراض کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس حکم دادگاه لاهه اثبات شد این شرکت ها مواد شیمیایی را در اختیار صدام و رژیم بعث قرار داده بودند که در نتیجه سلاح های غیر متعارف تولید و تعداد زیادی از مردم کشورمان را  به شهادت رساندند.

دهقان تصریح کرد: ما به عنوان معاونت حقوقی وظیفه داشتیم تا به جانبازان شیمیایی کمک کنیم، وکلای خوبی در اختیارشان گذاشتیم و زمانیکه این عزیزان برای احقاق حق شان به محکمه لاهه مراجعه کردند قضات این دادگاه هلندی هم بسیار متاثر شدند که این جنایت در سالیان گذشته توسط شرکت های هلندی رخ داده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه این ۵ نفر نمونه ای از آسیب دیدگان ناشی از جنایت شیمیایی صدام و همپیمانانش در دنیا بود گفت: با همکاری معاونت حقوقی و بنیاد شهید از جانبازان عزیزانمان که در جنگ آسیب دیدند حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: کارهای کارشناسی بسیاری در رابطه با آسیب دیدگان جنگی انجام داده ایم و در حال بررسی اقداماتی هستیم که باید انجام دهیم تا هم جنایاتی که علیه ملت ما توسط صدام اعمال شد را افشا کنیم و همچنین احقاق حق و حقوق رزمندگان و ایثارگران را ادامه دهیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور تشریح کرد: علاوه بر هلند، کشورهای دیگری نیز به صدام مواد شیمیایی غیرمتعارف فروختند که در خواست ما شناسایی این شرکت هاست. 

دهقان در پایان گفت: هرجا فرصتی برای دفاع از حقوق ایثارگران، جانبازان، آزادگان وخانواده های شهدا ایجاد شود حتما دریغ نمی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha