کد خبر 230772
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم خبر داد:

امضای 11 هزار قرارداد بین دانشگاه‌ها و صنایع

امضای 11 هزار قرارداد بین دانشگاه‌ها و صنایع

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: در سال‌های اخیر هزار نفر از اعضای هیئت علمی در صنایع حاضر شده‌اند که هدف از انجام این کار، رفع مسائل صنایع است. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در مراسم سی و ششمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ها، پژوهشگاه و مراکز آموزش عالی کشور گفت: امروزه ۱۱۰۰۰ قرارداد بین دانشگاه ها و صنایع به امضا رسیده است و این موضوع نشان دهنده رفع نیازهای کشور با امضای این قراداد ها خواهد بود. در حال حاضر دانشگاه ها به این مرحله رسیده اند که دغدغه هایشان رفع مشکلات و نیازهای جامعه است. 

وی ادامه داد: در چند سال گذشته رشته ها و الگوهایی را برای دانشگاه ها تدوین و ترسیم کرده اند که موضوعاتی مانند کاریابی، اثربخشی، مهارت افزایی و فرصت های مطالعاتی در ترسیم این الگوها دیده شده است. 

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم تاکید کرد: در سال های اخیر هزار نفر از اعضای هیئت علمی در صنایع حاضر شده و هدف از انجام این کار، رفع مسائل و مشکلات صنعت‌های مختلف است. 

وی با بیان اینکه موضوع ماموریت گرایی یک الویت در کارها محسوب می شود، افزود: انجام مشاوره های تحصیلی ویژه دانشجویان و فرصت‌های مطالعاتی با هدف رفع مشکلات صنعت از جمله اقدامات صورت گرفته در وزارت علوم محسوب می شود. 

محمد سعید سیف اظهار کرد: زنگ پژوهش با همکاری وزارت آموزش و پرورش در این هفته طنین انداز خواهد شد. 

گفتنی است؛ برگزاری نشست مشترک مدیران ارتباط با صنعت و جامعه سالی یکبار انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha