کد خبر 230771
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

تایوان صادرات دانش فنی تراشه به چین را ممنوع کرد

تایوان صادرات دانش فنی تراشه به چین را ممنوع کرد

تایوان با استناد به دلایل امنیت ملی، صادرات دانش فنی و مواد خام قابل استفاده برای ساخت تراشه‌های کوچکتر از ۱۴ نانومتر را به سرزمین اصلی چین ممنوع کرده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ به نقل از آسیا تایمز، به گفته شورای ملی علم و فناوری شبه جزیره تایوان، فناوری پیشرفته ساخت تراشه اکنون یکی از ۲۲ فناوری اصلی این منطقه است که تایوان نمی‌خواهد پکن به آن دست یابد.

به گفته چنگ وو لیانگ، مدیر کل بخش آینده‌نگری و سیاست‌های نوآوری تایوان، اگر فردی به دانش ساخت تراشه‌های زیر ۱۴ نانومتر دست یابد می تواند انواع تراشه های مختلف را بسازد.

چن گفت تایوان با استفاده از اطلاعات به دست آمده از سایر کشورها می تواند صادرات فهرستی از اقلام شامل تجهیزات ساخت تراشه، گاز و محصولات شیمیایی مورد استفاده در ساخت تراشه‌های زیر ۱۴ نانومتر را کنترل کند.

در ماه ژوئیه، وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن مقررات صادراتی را بر ۲۳ قلم از تجهیزات و مواد خام پیشرفته تراشه سازی وضع کرد.

بر اساس این گزارش، هدف از اعلام فهرست فناوری های اصلی حفاظت از اسرار تجاری شرکت های تایوانی است.

چن گفت: هر کسی که این فناوری ها را به سرقت ببرد یا به طور غیرقانونی آنها را صادر کند، باید طبق قانون امنیت ملی مجازات شود.

تایوان هفته گذشته اعلام کرد که به علت نگرانی از کپی‌برداری و جاسوسی صنعتی، حفاظت از فناوری‌های کلیدی خود در حوزه‌های مختلف را تشدید می‌کند. دولت تایوان چهارشنبه گذشته از ۲۲ فناوری خود که نیاز به «حفاظت ضروری» دارد، رونمایی کرد اما وانگ می‌-هوا وزیر اقتصاد گفته بود که این فهرست بر روی کسب و کار شرکت‌های تولید تراشه تاثیر نخواهد گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha