کد خبر 230742
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵

نیروهای مسلح یمن: حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر اراضی اشغالی ممنوع است

نیروهای مسلح یمن: حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر اراضی اشغالی ممنوع است

ارتش یمن حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر اراضی اشغالی را ممنوع اعلام و تاکید کرد که «از عبور کشتی‌هایی که به سمت فلسطین اشغالی از هر ملیتی در حرکت باشند، جلوگیری می‌کنیم و این کشتی‌ها هدفی مشروع برای ما خواهد بود».

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: در صورت عدم تامین نیاز غذایی و دارویی غزه، از عبور کشتی‌هایی که به سمت فلسطین اشغالی از هر ملیتی در حرکت باشند، جلوگیری می‌کنیم و این کشتی‌ها به هدف قانونی برای نیروهای مسلح ما تبدیل می‌شوند.

در ادامه بیانیه آمده است: به دلیل نگرانی در مورد ایمنی ناوبری دریایی، به همه کشتی‌ها و شرکت‌ها نسبت به تعامل با بنادر اسرائیل هشدار می‌دهیم.

سرتیپ سریع افزود: نیروهای مسلح یمن تعهد کامل خود را به ادامه حرکت تجارت جهانی از طریق دریاهای سرخ و عرب برای همه کشتی‌ها و همه کشورها به جز کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا حمل کالا به بنادر اسرائیل بیان می‌کند.

این بیانیه افزود: تصمیم ممنوعیت ورود کشتی‌های خارجی به فلسطین پس از موفقیت ما در زمینه جلوگیری از دریانوردی کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و دریای عرب اتخاذ شده است.

وی تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن این تصمیم را از لحظه اعلام این بیانیه اجرا خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha