کد خبر 230690
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

قیمت اعلام شده پرتقال در بازار تهران به ضرر باغداران مازندرانی است

قیمت اعلام شده پرتقال در بازار تهران به ضرر باغداران مازندرانی است

 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت اعلام شده پرتقال در بازار میوه و تره‌بار تهران که ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده، کفاف هزینه باغدار را نمی‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، بابک مؤمنی اظهار داشت: رئیس سازمان میوه و تره‌بار تهران در تماسی اعلام کرد که قیمت خرید پرتقال در میدان میوه و تره بار تهران  12 هزار و 500 تومان تعیین شده که اگر این عدد در بازار تهران مبنا باشد، یعنی باید پرتقال را از باغدار و سر درخت 4 تا 5 هزار تومان بخریم، در حالی‌که برنامه‌ریزی ما برای خرید 9 هزار تومان بوده است.

مؤمنی افزود: مبلغ فروش در نظر گرفته شده توسط بازار میوه و تره‌بار مازندران، بخش باغداری و باغداران را با مشکل مواجه می‌کند. 

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحث شناسنامه‌دار کردن باغات در استان مهم است، گفت: ما اجرای این مهم را آغاز کرده‌ایم و  پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری، 20 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شوند.

مومنی افزود: در مازندران 160 سورتینگ دارای مجوز و به همین تعداد نیز سورتینگ غیرمجاز داریم که به دنبال ساماندهی و تشویق واحدهای غیرمجاز به سمت به‌روز کردن و دریافت مجوز هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha