کد خبر 230666
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد:

مشارکت ۲۰ درصدی جمعیت هدف در طرح پویش ملی سلامت

مشارکت ۲۰ درصدی جمعیت هدف در طرح پویش ملی سلامت

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه دسترسی مناسب به خدمات بهداشتی همچنین ارتباط الکترونیکی با هدف ارتقای سواد سلامت از جمله برنامه‌های مهم در طرح پویش ملی سلامت است، از مشارکت ۲۰ درصدی جمعیت هدف در طرح پویش ملی سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری پویش ملی سلامت گفت: پویش ملی سلامت در کشور شروع شده است و موضوع تغذیه، مساله مهمی در زمینه شیوع بیماری‌های غیر واگیر است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش قند خون خطر بروز بیماری‌های مختلف از جمله عارضه قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.  

وی افزود: با کنترل دیابت و میزان قند خون، بروز سکته قلبی تا ده سال آینده به میزان ده درصد کاهش پیدا می‌کند.  افرادی که به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه می‌کنند، علاوه بر پایش به این افراد آموزش‌های لازم می‌بینند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: ساختار شبکه از نظر نیروی انسانی و فضای فیزیکی  باید تقویت شود.  نیازهای جدید بالطبع تکنولوژی های جدید را می‌خواهد، همچنین محتوای شبکه‌های بهداشتی نیز باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه تقویت نظام شبکه موضوع مهمی است، خاطرنشان کرد: دسترسی مناسب به خدمات بهداشتی همچنین ارتباط الکترونیکی با هدف ارتقای سواد سلامت از جمله برنامه‌های مهم در طرح پویش ملی سلامت است. اجرای پویش ملی در فاز اول تا ۱۵ دی با هدف کاهش تعداد بیماران و نیاز به درمان انجام می‌شود. 

فرشیدی با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ هزار نفر به‌طور متوسط غربالگری شده و الان حدود ۲۰ درصد از جمعیت هدف غربالگری شده‌اند، گفت: کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی سبب شده هزینه‌های درمانی کاهش جدی و سن از کار افتادگی عقب‌تر می‌رود.ضمن اینکه تغذیه و فعالیت‌های فیزیکی دو عامل مهم در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر از جمله عارضه‌های  قلبی و عروقی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha