کد خبر 230650
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

«حیات» از تصاویر منتشر شده از اسرای فلسطینی گزارش می‌دهد؛

رژیم صهیونیستی، راوی سفسطه‌گر

رژیم صهیونیستی، راوی سفسطه‌گر

نظامیان رژیم صهیونیستی با لخت کردن اسرای فلسطینی و انتشار ویدیو آن، تحت عنوان دستگیری نظامیان حماس، دوباره سفسطه کرد اما افکار عمومی نشان داد که گول این روایت‌سازی‌ها را نخواهد خورد.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ واژه جنگ در همه زبان‌ها از دیرباز به معنای «حرکت و پیشروی» بوده و همین ریشه در زبان‌های دیگر نیز نفوذ کرده است. جنگ یک درگیری شدید مسلحانه بین دولت‌ها، حکومت‌ها و جوامع یا گروه‌های شبه‌نظامی است. از آن‌جا که جنگ یک درگیری مسلحانهٔ واقعی و در اکثر مواقع ارادی و گسترده بین جوامع سیاسی است، می‌توان آن را نوعی خشونت سیاسی تلقی کرد.

تجاوز به خاک فلسطین از ۷ دهه گذشته تا به امروز ادامه داشته و در این مدت در برخی از برهه‌های زمانی گوناگون، این درگیری‌ها با حملات و کشتار تعداد بالایی از نظامیان و غیر نظامیان رخ می‌دهد. اینبار با شروع جنگ در ۷ اکتبر، حدود ۱۷ هزار نفر از زنان، کودکان و غیر نظامیان در فلسطین به شهادت رسیده و حدود ۵ هزار نظامی نیز از ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده‌ است. اما اینبار بعد از یک هفته آتش بس در غزه، رژیم صهیونیستی دوباره به حملات پی در پی خود به سرزمین‌های اشغالی ادامه داده و با اسیر کردن شهروندان، به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهد.

در چند روز گذشته در فضای مجازی شاهد تصاویر و ویدیوهای تحقیر آمیزی بودیم که این سوال را در ذهنمان ایجاد کرده است، آیا با انتشار تصاویر و ویدیوها از بازداشت شدگان برهنه غیر نظامی فلسطینی، دیگر وقت آن نیست که به این جنایات و سرپیچی از قوانین توسط رژیم صهیونیستی، رسیدگی شود؟ با توجه به اینکه این تصاویر با واکنش‌های زیادی روبرو شده است؛ اما رژیم اشغالگر قدس، به این واکنش‌ها، هیچ گونه توجه‌ای نکرده و همچنان در حال بازداشت‌های اینچنینی می‌باشد.

رژیم صهیونیستی، راوی سفسطه‌گر

رژیم صهیونیستی با این ادعا که بازداشت‌شدگان از نیروهای حماس هستند، این تصاویر را منتشر کردند. اما غافل از اینکه در این میان افراد زیادی با شناسایی نزدیکان، اقوام و دوستان خود اعلام کردند که اکثر این اسرا، افراد غیر نظامی هستند که در میان آنها خبرنگاران، معلمین، پزشکان، شخصیت‌های آکادمیک و سالمندان نیز وجود دارند. رفتارهای جنایاتکارانه صهیونیست‌ها طی دوماه گذشته، مهر تاییدی بر این گزاره شد که صهیونیست چهره‌ای دیگر از داعش است.

گفتنی است؛ برخی از رسانه‌ها نیز خبرنگاران خود را در میان این اسرا یافته‌ و بازداشت آنها را قویا محکوم کرده‌اند. همچنین برخی از شهروندان آمریکایی و همچنین بنیانگذار و رئیس نهاد حقوق بشری موسوم به دیده‌بان حقوق‌بشر اروپا نیز تعدادی از اقوام و دوستان خود را در بین اسرا یافته که اعلام کرده‌اند، این افراد غیرنظامیان بی‌گناه هستند؛ که این خود حقانیت سخنان شاهدین را صدق می‌کند. اسامه حمدان عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، اقدام نیروهای اسرائیلی در بدرفتاری با غیرنظامیان فلسطینی را که هیچ ربطی به عملیات‌های نظامی ندارند را قویا محکوم کرده و هرگونه ارتباط آنها با حماس و دیگر گروه‌های مشابه فلسطینی را رد کرده‌ است.

خبرگزاری تی‌آرتی ورلد در گزارش خود با اشاره به انتشار تصاویر و ویدئوهای مختلف با محوریت ربودن و برهنه کردن مردان فلسطینی به سه پیام عمده و محوری اشاره کرده است. اول اینکه، یکی از نکاتی که در قالب اقدام غیرانسانی اخیر صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در نوار غزه برجسته شده، این بوده که رژیم اشغالگر قدس در عرصه میدانی دست به اقداماتی که نازی‌ها یا گروه‌های تروریستی مانند داعش، علیه غیرنظامی و بیگناه انجام داده، می‌زند و این اقدام بیش از هر زمان دیگری ماهیت حقیقی صهیونیست‌ها را پیش چشم افکار عمومی جهانیان قرار می‌دهد و  مهر تاییدی بر یک نظام نژادپرست است که گزارش‌های نهادهای حقوق بشری نظیر دیده‌بان حقوق بشر نیز بر آنها تاکید داشته و نباید انتظار بیشتر از این داشته باشیم.

دومین نکته  این است که صهیونیست‌ها از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون، مظلوم‌نمایی را یکی از تاکتیک‌های اصلی خود قرار داده اند. این در حالی است که برخوردهای غیرانسانی صهیونیست‌ها با غیرنظامیان فلسطینی، نشان می‌دهد چه اندازه میان سیاست‌های و اعمالی رژیم اشغالگر قدس تفاوت وجود دارد. در واقع، افشای تصاویر  نشان داده که همه سفسطه‌های قبلی آنها باطل و دورغ بوده است. البته افکار عمومی جهان نشان دادند که گول این روایت سازی های رژیم دورغین را نمی خورند.

سوم اینکه رژیم اشغالگر قدس در شرایطی علیه مردم غیرنظامی نوار غزه مرتکب اقدامات غیرانسانی، نظیر برهنه کردن و تحقیر اسرا می‌زند که از حمایت‌های صریح و حداکثری دولت آمریکا برخوردار است.

بر اساس این گزارش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد، از شورای امنیت خواسته تا درباره توقف جنگ غزه و برقراری آتش‌بس دوستانه، وارد عمل شود ولی به نظز می رسد سازمان‌های بین المللی و بشر دوستانه چشم و گوش خود را نسبت به این جنایات بسته اند زیرا آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را، وتو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha