کد خبر 230590
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

داود سیدعباسی در گفتگو با «حیات»:

پرسپولیس در این مقطع نیاز به آرامش دارد

پرسپولیس در این مقطع نیاز به آرامش دارد

پیشکسوت فوتبال در مورد شرایط استقلال و پرسپولیس در آستانه دربی صحبت کرد.

داوود سیدعباسی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص شکست پرسپولیس مقابل الدحیل و حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس در این بازی تاوان سهل انگاری بازی‌های گذشته خودش را داد و نتایجی که کسب کرد باعث شد آنها کارشان به هفته آخر بکشد و نیاز به پیروزی داشتند. این در مقابل تیم حریف که حذفش قطعی شده بود و بدون استرس و فشار بازی‌ می‌کرد در مجموع به ضرر پرسپولیس شد و ضمن اینکه بدشانسی هم گریبان تیم را گرفت تا در نهایت بازی با ببازند. موقعیت‌های خوبی هم خلق کردند که بدشانسی و درخشش گلر حریف در به ثمر ننشستن آنها نقش بسزایی داشت و در نهایت اینکه ضربه پنالتی هم کار را برای این تیم خراب کرد. شاید اگر پنالتی گولسیانی گل می‌شد وضعیت متفاوتی را شاهد بودیم و دیگر بعید بود الدحیل بتواند به بازی برگردد.

وی در مورد پنالتی از دست رفته گولسیانی هم گفت: بازیکنی که پشت توپ‌های این چنینی قرار می‌گیرد باید شرایط روحی خیلی قوی داشته باشد و کادرفنی باید بداند کدام بازیکنان آمادگی روحی بالاتری دارند. ما که نمی‌دانستیم گولسیانی بابت عدم دریافت مطالباتش به باشگاه نوتیس داده ولی همین موضوع عاملی بود بر اثبات اینکه شاید شرایط روحی این بازیکن به دلیل مشکلات مالی مناسب نیست و بهتر بود فرد دیگری پشت توپ قرار بگیرد. به هر جهت شانس هم نقش بسزایی در فوتبال دارد و در کل پرسپولیس بازی را واگذار کرد و حذف شد و حالا تحلیل‌ها و بررسی‌ها هم کاری را درست نمی‌کند.

پیشکسوت فوتبال در مورد انتقاداتی که به گل‌محمدی می‌شود هم توضیح داد: انتقاد اگر سازنده باشد خوب است ولی وقتی به سمت تخریب می‌رود دیگر نمی‌تواند مثبت باشد. پرسپولیس در مقطع حساسی قرار دارد و باید آماده دربی شود و بیشترین چیزی که پرسپولیس در این شرایط لازم دارد آرامش است و پیشکسوتان محترم پرسپولیس هم باید حافظ آرامش تیم در این شرایط باشند. به نظرم الان زمان انتقادات این چنینی نیست و حداقل تا بعد از دربی صبر کنند چون اگر به خاطر این بحث‌ها تمرکز گل‌محمدی گرفته شود و پرسپولیس به این خاطر دربی را از دست بدهد دیگر بعید است بتواند به شرایط عادی برگردد و بحران برای این تیم جدی‌تر خواهد شد.

سیدعباسی در خصوص وضعیت استقلال هم گفت: استقلال برخلاف پرسپولیس یک آرامش نسبی دارد و برخلاف ابتدای فصل که درگیر حواشی درونی بود الان اوضاع به نسبت خوبی دارد و اگر بتوانند این شرایط را حفظ کنند در دربی یک بر صفر از قبل شروع بازی از حریف جلو هستند. آرامش و تمرکز و آمادگی روحی و روانی در فوتبال خصوصاً یک بازی سنگین مثل دربی اهمیت بالایی دارد و حتی شاید از شرایط فنی یک تیم هم مهم‌تر باشد. استقلال صدرنشین لیگ هم هست و این موضوع به تیم انگیزه و روحیه می‌دهد و تلاش می‌کنند تا جایگاه خودشان را حفظ کنند.

وی در مورد پیش بینی از نتیجه بازی هم توضیح داد: پیش بینی خاصی نمی‌شود از این بازی داشت و ضمن اینکه تا شب بازی باید صبر کرد و دید چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد. شاید یک روز قبل از بازی یک بازیکن کلیدی دو تیم مصدوم شود و نتواند بازی کند و شرایط بازی تغییر کند. امیدوارم فارغ از نتیجه بازی یک دیدار جذاب و تماشاگر پسند و بدون درگیری و حاشیه را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha