کد خبر 230555
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها از طرح های زیرساختی شبکه است

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها از طرح های زیرساختی شبکه است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها از پروژه‌های زیرساختی شبکه است، گفت: با این پروژه سرعت‌های هزار مگابیتی را می‌توان به مردم ارائه کرد.

عیسی زارع‌پور عصر جمعه در نشست با مدیران شرکت‌های فاوا و اقتصاد دیجیتال استان البرز اظهار کرد: در برنامه توسعه که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ کرده‌اند از ۲۵ بند، شش بند به طور مستقیم و غیر مستقیم به حوزه کاری ما یعنی فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد دیجیتال مربوط است.

وی تأکید کرد: این نشان می‌دهد نگاه ویژه‌ای به این موضوع وجود دارد و امیدوارم از این فضایی که وجود دارد همگی استفاده کنیم که جایگاه ویژه‌ای را برای کشور در این حوزه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مکلف شده‌ایم تمام ساختمان‌های کشور را از طریق فیبر نوری متصل کنیم، گفت: راه اندازی پروژه فیبر نوری شهرستان چهار باغ برای نخستین بار در استان البرز انجام شد.

زارع پور افزود: در برنامه هفتم پیش بینی شده که به فیبرنوری سراسری متصل شویم، اگر به ۵۰ درصد هم عمل شود خیلی کار بزرگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها از پروژه‌های زیرساختی شبکه است، اضافه کرد: با پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، سرعت‌های هزار مگابیتی را می‌توان به مردم ارائه کرد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: شهرستان چهارباغ به عنوان یکی از نخستین شهرها تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفت و به این فناوری مجهز شد.

وی افزود: در دولت هم خودمان را آماده کرده‌ایم و کارگروه اقتصاد دیجیتال فعال شده و تقریباً هر هفته و یا دو هفته یک بار جلسات کمیسیون اصلی و هر سه هفته یک بار جلسه با حضور وزرا تشکیل می‌شود و اختیارات هیأت دولت به این کارگروه تفویض شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha