کد خبر 230548
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

بازگرداندن بیش از ۱۳ هزار نفر تبعه افغانستانی از طریق مرز

بازگرداندن بیش از ۱۳ هزار نفر تبعه افغانستانی از طریق مرز

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی از بازگرداندن ۱۳ هزار و ٢٠۴ تبعه افغانستانی به کشورشان توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سرتیپ دوم مجید شجاع اظهار کرد: در راستای برخورد با حضور غیر قانونی اتباع کشورهای خارجی در کشور، این تعداد تبعه غیر مجاز طی یک هفته گذشته شناسایی شدند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی بیان کرد: این اتباع از طریق دروازه‌های مرزی دوغارون طرد و به نماینده کشور افغانستان تحویل شدند.

وی تاکید کرد: اتباع کشور افغانستان که به صورت غیرقانونی قصد ورود داشته و یا به صورت غیر مجاز در داخل کشور حضور دارند دستگیر و از کشور اخراج می‌شوند.

شجاع تاکید کرد: اتباع افغانستانی که قصد ورود به کشور را دارند باید از طریق دروازه‌های رسمی و قانونی وارد شوند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای جلوگیری از هرگونه قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان هنگ تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور و پست کنترل و مراقبت مرزی بیش از ۲۳ هزار و ۸۳۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال را کشف کردند.

وی افزود: کشف این سوخت قاچاق از ۲ دستگاه خودروی ترانزیتی توسط مرزبانان فرماندهی خراسان رضوی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی صورت گرفت.

شجاع بیان کرد: مقادیری سوخت قاچاق نیز برای خروج از کشور در فرصت مناسب توسط سودجویان در مکانی انبار شده بود که توسط مرزبانان کشف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha