کد خبر 230491
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹

۲ محموله پیاز وارداتی در ساری امحا شد

۲ محموله پیاز وارداتی در ساری امحا شد

مدیر جهاد کشاورزی ساری از امحای دو محموله پیاز و بذر گل وارداتی بدون گواهی بهداشتی از کشور انگلستان و آلمان در شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی ساری اظهار کرد: ۷۴۴ گرم پیاز و بذر گل وارداتی که بدون گواهی بهداشتی از کشورهای انگلستان و آلمان وارد شده بود، در این شهرستان امحا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه هر محصول کشاورزی وارداتی، ظرفیت انتقال آفات و بیماری‌ها را دارد، افزود: با جلوگیری از ورود آفات، بیماری‌های قرنطینه‌ای و پرهیز از خطرات آگروتروریستی برای مصرف کنندگان، از پوشش گیاهی داخلی حفاظت و نگهداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعمال ضوابط قرنطینه گیاهی در ایستگاه‌های قرنطینه‌ای انجام می‌شود و در صورت نبود آلودگی و کامل بودن مدارک گواهی بهداشت گیاهی، محصولات کشاورزی وارد و یا ترانزیت می‌شوند.

این مسؤول افزود: نظارت کامل بر کنترل همه جانبه واردات محصولات کشاورزی انجام می‌شود تا این محصولات، سالم و با داشتن گواهی بهداشت به دست مصرف‌کنندگان برسند.

وی اظهار کرد: بنا به ماده ۱۱ و ۱۲ قانون حفظ نباتات برای وارد کردن بذر، پیاز، قلمه، پیوند، ریشه، میوه، نهال و تخم نباتات و به طور کلی هر گونه نبات و قسمت‌های نباتی به کشور، باید دریافت مجوز از سازمان حفظ نباتات انجام شود و محصولاتی که فاقد اسناد بهداشت گیاهی باشند، مرجوع می‌شوند و چنانچه وارد کننده نتواند محموله را مرجوع کند، امحا می‌شوند.

علوی گفت: کشاورزان نسبت به اینگونه فعالیت‌های غیرمجاز حساس باشند و به واحد بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha