کد خبر 230488
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

خواهان افزایش سطح روابط میان عمان و ایران هستیم

خواهان افزایش سطح روابط میان عمان و ایران هستیم

وزیر تجارت، صنعت و سرمایه گذاری عمان گفت: سطح کنونی روابط میان ایران و عمان با توجه به روابط حسنه میان دو کشور و ظرفیت‌های موجود، اندک است و خواهان ارتقای روابط دو کشور هستیم.

به گزارش گروه استانی حیات؛ قیس بن محمد الیوسف عصر پنجشنبه در دیدار با استاندار فارس با اشاره به سفر اخیر پادشاه این کشور به ایران، روابط ایران و عمان را عمیق، استراتژیک و تاریخی دانست و گفت: سفر اخیر سلطان عمان به ایران به خوبی بیانگر اهمیت این روابط بود و با هدف تحکیم روابط تاریخی فرهنگی و سیاسی دو کشور اتفاق افتاد.

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری سلطنت عمان ادامه داد: هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان ضمن تاکید بر گسترش روابط تجاری اقتصادی با ایران نسبت به گسترش نیافتن سطح روابط سیاسی فرهنگی دو کشور با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که در این خصوص وجود دارد گلایه کرد.

قیس بن محمد الیوسف افزود: اکنون حضور ما در شیراز و استان فارس از این منظر اهمیت دارد که دیدگاه‌ها و انتظارات خود را به ایران منتقل خواهیم کرد و خواهان شنیدن دیدگاه‌ها و پیشنهادات شما جهت گسترش سطح مراودات دو کشور هستیم.

وی گفت: روابط مسقط و شیراز نیاز به هیچ توضیحی ندارد و بسیار مستحکم است و بیشترین تجار و بازرگانانی که به عمان می آیند از شیراز هستند و اغلب نیز از حضور در ایران رضایت دارند اما ما به دنبال گسترش این روابط هستیم و سطح کنونی را رضایت‌بخش نمی‌دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha