کد خبر 230487
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

شیراز آماده گسترش روابط با مسقط است

شیراز آماده گسترش روابط با مسقط است

شهردار شیراز گفت: شیراز به عنوان تنها کلان‌شهر ایرانی عضو هیات‌مدیره شهرهای تاریخی و عضو هیات‌مدیره انجمن کلانشهرهای جهان، آماده عقد پیمان خواهرخواندگی با مسقط و گسترش روابط است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ محمدحسن اسدی در دیدار با قیس بن محمد الیوسف وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان گفت: حضور هیأت خارجی کشور عمان چشم‌انداز روشنی برای تحقق و پیشبرد برنامه‌های تدوین شده و توافقات صورت گرفته بین دو کشور دوست و برادر در پی دارد.

شهردار شیراز عنوان کرد: پیشینه روابط حسنه بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، قرابت فرهنگی و اشتراکات فراوان بین مردم دو کشور و پویایی روابط دو کشور در یکی دو سال اخیر بستر مناسبی برای رشد پرشتاب همکاری‌ها فراهم کرده و ارتباطات شهر با شهر و دیپلماسی فعال شهری با محوریت مردم می‌تواند تسهیلگر و موتور محرک همکاری‌های دولتی باشد.

وی شیراز را به عنوان تنها کلان‌شهر ایرانی عضو هیأت مدیره شهرهای تاریخی، و عضو هیأت مدیره انجمن کلانشهرهای جهان دانست که آماده میزبانی شهردار و مدیران شهری مسقط برای گفتگو در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین و عقد پیمان خواهرخواندگی است.

اسدی در ادامه عنوان کرد: سندی که شامگاه گذشته بین ۲ کشور در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همچنین همکاری در زمینه فناوری به امضا رسید نیز می‌تواند مبنای همکاری‌های شهرداری شیراز با دولت، نهادهای عمومی و بخش خصوصی عمان قرار گیرد.

آماده گشودن پنجره ویژه‌ای برای سرمایه گذاران عمانی هستیم

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه شیراز به عنوان شهری با بیشترین تنوع در حوزه‌های مختلف گردشگری در کشور و منطقه، مقصد بسیار جذاب و پربازدهی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی به شمار می‌رود، گفت: این آمادگی وجود دارد که پنجره ویژه‌ای برای سرمایه گذاران عمانی ایجاد کنیم.

اسدی تأکید کرد: شهرداری شیراز به عنوان متولی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی از برگزاری رویدادهای مرتبط فرهنگی و تجاری مرتبط با این حوزه حمایت می‌کند.

وی شیراز را ظرفیت بزرگی در حوزه خدمات مهندسی عنوان کرد و افزود: اخیراً پروژه کراس اوور یکی از ایستگاه‌های مترو شیراز به انتخاب انجمن جهانی تونل و سازه‌های زیر زمینی به عنوان یکی از پروژه‌های برتر انتخاب شد.

صدور خدمات فنی و مهندسی و همکاری با مدیریت شهری مسقط در زمینه زیست بوم نوآوری و فناوری از دیگر پیشنهادات شهردار شیراز برای همکاری دوجانبه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha