کد خبر 230484
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

رفتار سلیقه‌ای در راه‌اندازی منطقه آزاد پسندیده نیست

رفتار سلیقه‌ای در راه‌اندازی منطقه آزاد پسندیده نیست

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: اعمال رفتار سلیقه‌ای در شروع عملیات اجرایی منطقه آزاد از بیله‌سوار مناسب و شایسته نیست.

به گزارش گروه استانی حیات؛ عباس جهانگیرزاده عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور رئیس قوه قضائیه در تالار ولایت برگزار شد، اظهار کرد: ما در مناطق شمالی استان تداخل اراضی کشاورزی و ملی را به همراه گلایه اهالی منطقه شاهد هستیم که منابع طبیعی با دخالت‌های بی‌موقع مشکلاتی را برای کشاورزان و دامداران به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد مشکلات عشایر و روستاییان در شمال استان با منابع طبیعی برطرف نشده و انتظار می‌رود دستگاه قضا در حل و فصل این مشکلات گام‌های جدی بردارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل به اجرای حدنگاری برای روستاییان و عشایر محدوده‌نشین کشت و صنعت اشاره کرد و گفت: صدور سند مالکیت در بیش از ۴۰ روستای این منطقه جای خوشحالی و خرسندی دارد.

جهانگیرزاده به کمبود آب کشاورزی در منطقه به رغم پیش‌بینی افزایش تولید اشاره کرد و افزود: در کنار کمبود آب کشاورزی، آنچه که مردم منطقه را رنج می‌دهد عدم برنامه‌ریزی در مهار و جبران خسارت وارده به کشاورزان است.

وی به موضوع منطقه آزاد و توقف عملیات اجرایی آن در استان اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با اردبیل، در ۶ منطقه دیگر کشور مصوبه منطقه آزاد را داشتیم که همه آنها تاکنون اجرایی شده اما استان اردبیل در شروع منطقه آزاد و تعیین محدوده آن با مشکلاتی روبه‌رو است.

جهانگیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای با رفتارهای سلیقه‌ای سعی می‌کنند تا در اجرا و آغاز این امر خللی به وجود آورند در حالی که حرکت شکل گرفته در این راستا مطلوب و مناسب به نظر نمی‌رسد.

وی به هزینه‌کرد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در پروژه پایاب سد خداآفرین اشاره کرد و ادامه داد: از سال ۹۵ این پروژه به حال خود رها شده و میلیاردها تومان تجهیزات و امکانات نیز در حال از بین رفتن و در مرحله سرقت قرار گرفته است.

جهانگیرزاده اضافه کرد: باید هر چه سریع‌تر تکلیف این پروژه عظیم تولیدی و کشاورزی برطرف شود که در این زمینه امیدواریم عشایر و روستانشینان همکاری‌های لازم را انجام دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان کرد: بیش از ۶۷ درصد عشایر استان در مغان ساکن بوده و زندگی می‌کنند که برای حل مشکلات آنها بهتر است تدبیری درست اندیشیده شده و در احداث پاسگاه و یا کلانتری در دل این مناطق عشایری با هدف حفظ امنیت و آرامش بیشتر اقدامات مؤثر انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha