کد خبر 230415
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

در پی استعفای اجباری ساکت؛ درویش هم از پرسپولیس رفتنی است؟!

در پی استعفای اجباری ساکت؛ درویش هم از پرسپولیس رفتنی است؟!

سازمان بازرسی به فعالیت بازنشستگان ورود کرده و همین موضوع منجر به استعفای اجباری مدیرعامل سپاهان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ در شرایطی که چند سالی است قانون منع بکارگیری نیروهای بازنشسته در دستگاه‌های اجرایی دولتی و زیر مجموعه آن ممنوع اعلام شده است، اجرایی شدن این قانون و برخورد با موارد تخلف از آن در این سال‌ها با جدیت کافی روبرو نشده بود و به مرور زمان این سطح جدیت در اجرایی شدن آن بیشتر شد و در حال حاضر هم سازمان بازرسی کل کشور با نگاه ریزبینانه و سخت‌گیرانه‌ای ورود کرده و باشگاه‌های ورزشی هم زیر ذره‌بین این نهاد قرار گرفته‌اند.

در پی این موضوع و طی فشاری که سازمان بازرسی به مجموعه فولاد مبارکه آورده است، شب گذشته محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان مجبور شد از سمت خودش استعفا داده و منوچهر نیکفر به عنوان جانشین او مشغول به فعالیت شد. ساکت در متن استعفای خودش هم به طور مستقیم اشاره کرد که دلیل این قطع همکاری ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که صحبت‌هایی از بازنشستگی چند مدیر ورزشی دیگر هم مطرح شده که یکی از سرشناس‌ترین افراد در این میان رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس است.

اگرچه تاکنون به طور رسمی اعلام نشده درویش بازنشسته محسوب می‌شود یا نه و با وجود اینکه باشگاه پرسپولیس در چند مقطع این موضوع را تکذیب کرده ولی رسانه‌های مختلف با ورود به این موضوع ادعای دیگری مطرح کردند و تا این لحظه سندی که عکس آن را ثابت کند ارائه نشده است.

خبرگزاری فارز در خردادماه سال جاری خبری در این خصوص منتشر کرد و مدعی شد که رضا درویش از شهریورماه بازنشسته محسوب می‌شود. در این خبر آمده است:

درباره رضا درویش شایعه‌ای شنیده می‌شود مبنی بر اینکه او در شهریور ماه سال جاری بازنشسته خواهد شد و در صورتی که این شنیده به حقیقت بپیوندد از نظر قانونی او دیگر قادر نخواهد بود به عنوان مدیرعامل در پرسپولیس مشغول به کار باشد.

بعد از این ادعا بود که رسانه طرفداری در مرداد ماه سندی در خصوص بازنشستگی درویش منتشر کرد و نوشت:

سند تازه‌ای به دست رسانه طرفداری رسیده که نشان می‌دهد مدیرعامل پرسپولیس ماه گذشته بازنشسته شده و حالا سی سال خدمت را پشت سر گذاشته است. مطابق این سند که اول فروردین 1401 تاریخ اجرایش است و 31 خرداد 1401 تاریخ صدورش، رضا درویش تا پایان سال 1400، 28 سال و 11 ماه و 5 روز سابقه خدمت داشته و حالا که 15 ماه از آن تاریخ می‌گذرد، 30 سال خدمتش به پایان رسیده است.

درست در حالی که هواداران پرسپولیس علاقه دارند رضا درویش در این منصب بماند و در شرایطی که گفته می‌شود وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی بر سر ادامه مدیرعاملی درویش به توافق رسیده‌اند، این سند می‌تواند دردسر تازه‌ای برای مدیرعامل پرسپولیس باشد.

در پی استعفای اجباری ساکت؛ درویش هم از پرسپولیس رفتنی است؟!

مطابق سند فوق که شماره‌های آن پوشانده شده است، رضا درویش کارمند استخدامی وزارت ورزش (سازمان تربیت بدنی سابق) بوده و در این وزارتخانه و همچنین در اداره کل ورزش و جوانان تهران به عنوان کارشناس با واحدهای بایگانی، حراست، اداری، بودجه و مالی همکاری داشته است.

با وجود سختگیری سازمان بازرسی به نظر می‌رسد باید به زودی شاهد این باشیم که مدیران ورزشی دیگری هم مجبور به قطع همکاری شوند و به نظر می‌رسد درویش هم یکی از این گزینه‌ها باشد. ضمن اینکه موج اعتراض‌ها و نارضایتی از عملکرد پرسپولیس که از سوی هواداران این تیم و در پی نتایج ضعیف تیم شکل گرفته به شعار علیه درویش هم رسیده است و او دیگر پایگاه مردمی سابق را ندارد و بعید است وزارت ورزش هم در این شرایط بخواهد روی ماندن درویش پافشاری کند.

باید دید دامنه تغییراتی که منجر به استعفای ساکت از سپاهان شد، دامن پرسپولیس و رضا درویش را هم خواهد گرفت یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha