کد خبر 230402
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

مترو و اتوبوس در روز دانشجو برای دانشجویان مشهدی رایگان شد

مترو و اتوبوس در روز دانشجو برای دانشجویان مشهدی رایگان شد

شهرداری مشهد اعلام کرد: حمل و نقل عمومی با مترو و اتوبوس برای دانشجویان در مشهد طی ۱۶ آذر به مناسبت روز دانشجو رایگان است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: براساس دستور شهردار و مصوبه شورای شهر مشهد، امروز ۱۶ آذرماه، تردد دانشجویان با خطوط یک و ۲ مترو رایگان است.

بهرام نکاحی افزود: همچنین در ایستگاه ها به صورت مکرر پیام صوتی تبریک این روز به دانشجویان پخش می شود.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضا شهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: در راستای تکریم دانشجویان امروز ۱۶ آذر همزمان با روز دانشجو، خدمات ناوگان اتوبوسرانی در کلیه خطوط به دانشجویان به‌صورت رایگان ارائه می شود.

محمد غلامی افزود: اطلاع رسانی این موضوع به دانشجویان نیز از طریق نصب برچسب هایی داخل اتوبوس ها انجام شده است.

روزانه ٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری شهروندان مشهدی با هزار و ٧٣٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی انجام می شود.

۱۶ آذر روز دانشجو به یاد سه دانشجو "مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی" که در جریان اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون، معاون رییس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha