کد خبر 230321
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۰

«حیات» از دومین مرحله حملات به غزه گزارش می‌دهد؛

حماس نتانیاهو را مجبور به پذیرش شکست می‌کند

حماس نتانیاهو را مجبور به پذیرش شکست می‌کند

نزدیک به دوماه از حملات رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد و همچنان حماس اراده و توانایش را به رخ حامیان رژیم صهیونیستی می‌کشد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل حیات؛ رژیم صهیونیستی نزدیک به ۲ ماه است که شبانه‌روز بدون یک هفته آتش‌بس، مردم مظلوم غزه را که تنها خواسته‌شان این است که در سرزمین مادری‌شان باشند، را زیر شدیدترین بمباران هوایی و حملات زمینی قرار داده است اما نتوانسته بر اراده حماس، برتری یافته و سخنان سخنگوی ارتش این رژیم، خود مصداق بارزی است بر شکست‌شان از حماس در شمال غزه.

با توجه به اینکه در مرحله دوم جنگ رژیم صهیونیستی با غزه؛ حماس، نیروهای مقاومت و جهاد اسلامی به‌شدت مقابل حمله زمینی رژیم کودک‌کش اسرائیل ایستاده‌ است؛ القسام، شاخه نظامی حماس، صبح دوشنبه اعلام کرد؛ توانستیم با راکت‌های یاسین ۱۰۵،در محور شرق غزه  ۵ تانک و ۵ نفربر صهیونیستی را منهدم کنیم.

این اتفاق درحالی رخ داد که نتانیاهو در روزهای نخست از دومین مرحله از حملاتش به غزه اعلام کرد؛ هدف اصلی آنها از جنگ، از بین بردن حماس و بازگرداندن اسرای رژیم صهیونیستی است اما تاکنون نتوانسته به اهداف شوم خود دست پیدا کند؛ از همین‌رو بعد از یک هفته آتش‌بس و تبادل تعدادی از اسرا، دوباره حملات هوایی و زمینی خود را ادامه داد.

در روزهایی که رژیم صهیونیستی قصد دارد تا عملیات زمینی را به جنوب نوار غزه گسترش دهد، از مردم خان یونس خواسته تا هرچه سریعتر این منطقه را خالی کنند.

طبق شهادت شاهدین اعلام شده است که ده‌ها تانک، نفربر و بولدوزر نظامی ارتش صهیونیستی برای نفوذ به جنوب نوار غزه وارد شهرک القراره در شمال شهر خان‌یونس و همچنین ده‌ها تانک در ۲ کیلومتری شهرک القراره، و تعدادی تانک‌ها در ۲ طرف صلاح‌الدین مانده و سبب مسدود شدن این جاده شده‌اند. نکته قابل توجه این جاده، این است که تنها جاده‌ای بوده که شمال و جنوب نوار غزه را به هم متصل می‌کند؛ اما غافل از اینکه حماس و نیروهای مقاومت هیچگاه پا پس نکشیده و همیشه در میدان جنگ آماده هستند تا مانع هرگونه پیش‌روی ارتش رژیم صهیونیستی شوند. 

در روزهای گذشته گروه‌های مقاومت فلسطین و حماس در درگیری با ارتش رژیم اشغالگر ۱۰ تانک و خودروی نظامی را در شرق دیرالبلح، بیت‌لاهیا منهدم کرده و شماری از نظامیان این رژیم را که در مناطق مسکونی مانده بودند، را مورد هدف حملات خود قرار دادند. نیروهای مقاومت در ادامه توانستند حمله نیروهای صهیونیستی به شرق اردوگاه البریج،محله‌های النصر و الشیخ رضوان را دفع کند.

یکی از خواسته‌های نتانیاهو تصرف تمام اراضی فلسطین است، به همین دلیل با نیرنگ جدیدی هر بار با پخش اعلامیه خواستار کوچ اجباری، مردم فلسطین از سرزمین مادری‌شان هستند.

شبکه خبری العربیه نیز در خبری اعلام کرده است که نوار غزه بیشترین تراکم جمعیتی را دارد، به همین دلیل ایجاد منطقه امن در این باریکه مرزی به معنای اشغال 20‌ درصد از خاک غزه است.

در پی عملیات طوفان الاقصی، حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، مساجد، مدارس، بازارها و... باعث شده است که طی حدود دوماه گذشته 16هزار فلسطینی از جمله زنان، کودکان و سالمندان به شهادت رسیده و حدود 42 هزار نفر نیز زخمی شده‌اند که بخش اعظمی از این مجروحین غیر نظامیان هستند.

حماس نتانیاهو را مجبور به پذیرش شکست می‌کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha