کد خبر 230257
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

سرهنگ افشاری پاسخ داد؛

آیا مبارزه با فساد اقتصادی بر عهده پلیس است

آیا مبارزه با فساد اقتصادی بر عهده پلیس است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: زمین خواری، فرار مالیاتی، ارتشاء، پولشویی و اختلاس از موضوعاتی است که پلیس امنیت اقتصادی با آن برخورد می کند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در خصوص تشکیل پلیس امنیت اقتصادی، افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از مطالبات به حق مردم است و وظیفه ذاتی پلیس نیز در همین راستا تأمین امنیت برای مردم است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بیان داشت: تأمین امنیت اقتصادی مردم نیز توسط پلیس یکی از شاخصه‌های تأمین امنیت می‌باشد که سال‌های سال پلیس در راستای منویات و فرمایشات رهبری و شعار همه ساله و تأکیدات ایشان در خصوص مسائل و موارد اقتصادی می‌باشد که برخورد جدی با مفسدین اقتصادی همیشه مد نظر بوده است.

وی گفت: پلیس امنیت اقتصادی از سال‌های گذشته در بحث برخورد با مسائل اقتصادی زیر نظر پلیس آگاهی اقدام داشت، اما در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصمیم به تشکیل پلیس امنیت اقتصادی گرفت و از فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تصمیم گرفته شد که پلیس امنیت اقتصادی در فراجا تشکیل گردد و این پلیس در کلیه استان‌ها تشکیل شد.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری گفت: این پلیس در بحث قاچاق کالا در موضوعات مبارزه با جرایم اقتصادی فعالیت می‌کند.

سرهنگ افشاری بیان داشت: بحث قاچاق کالا به این معنی است که پلیس امنیت اقتصادی هم با کالاهایی که به صورت ممنوعه وارد کشور و چه از کشور خارج شوند برخورد می‌کند.

وی گفت: در بحث مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی به جرایمی، چون: زمین خواری، فرار مالیاتی، ارتشاء، پولشویی و اختلاس و دیگر موارد رسیدگی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha