کد خبر 230241
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

کوپن‌های یحیی در حال سوختن؛ صدای پای برانکو می‌آید؟!

کوپن‌های یحیی در حال سوختن؛ صدای پای برانکو می‌آید؟!

شکست مقابل الدحیل یحیی گل‌محمدی را در یک قدمی درب خروجی پرسپولس قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته آخرین تقابل مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا میان دو تیم پرسپولیس و الدحیل قطر در ورزشگاه آزادی برگزار شد و سرخپوشان در حضور تماشاگران خود در شرایطی که برای صعود نیاز به هر سه امتیاز این مسابقه داشتند و حریفشان هم از قبل سقوطش قطعی شده بود، تن به شکست دو بر یک داده و حذف و وداع زودهنگامی با این مسابقات داشتند.

پرسپولیس که پشتوانه سه گانه فصل قبل فونبال ایران را دارد و داعیه قهرمانی آسیا را در این فصل از رقابت‌ها داشت به دنبال نتایج ضعیف هفته‌های اخیر لیگ برتر، با شکست مقابل الدحیل به رویای حضور در دور حذفی مسابقات آسیایی پایان داد تا برگ دیگری به ناکامی‌های این فصل سرخپوشان اضافه شده و فشار انتقادات از این بابت به یحیی گل‌محمدی به اوج خودش برسد.

ضعف عملکرد پرسپولیس فقط مختص دیدار روز گذشته برابر الدحیل نیست و پرسپولیس به پشتوانه پنج بازی بدون برد پا به این میدان گذاشته بود و بعد از برتری مقابل استقلال تاجیکستان در ورزشگاه آزادی که دوم آبان ماه رقم خورد این تیم دیگر رنگ پیروزی ندید، تساوی مقابل ملوان در انزلی، تساوی نا امید کننده مقابل صنعت نفت در آزادی آنهم در شرایطی که همه معتقد بودند این تیم آبادانی بود که باید نتیجه را با برد به سود خود تمام می‌کرد و پس از آن تساوی آسیایی مقابل استقلال تاجیکستان در بازی برگشت سه ناکامی پیاپی سرخپوشان تا قبل از تقابل حساس با سپاهان در لیگ برتر بود که آنهم به شکست یک بر صفر شاگردان گل محمدی ختم شد تا یک بازی شش امتیازی را از دست بدهند.

در ادامه پرسپولیس به مصاف النصر رفت و در عربستان به تساوی بدون گل با این تیم رضایت داد و این نتیجه در شرایطی رقم خورد که تیم عربستانی بیش از یک نیمه 10 نفره بازی می‌کرد و فرصت خوبی برای پیروزی و بازگشت به جدول مسابقات در اختیار نماینده ایران بود که از آن بهره نبرد. با وجود این نتایج ضعیف به نظر می‌رسید پرسپولیس مشکلی برای بردن الدحیل حذف شده در تهران نداشته باشد، آنهم در شرایطی که ستاره‌های سرشناس این تیم در زمین نبودند، ادمیلسون و کوتوینیو در زمین حضور نداشتند و الونگا هم به عنوان یار تعویضی به زمین آمده بود ولی در نهایت این تیم میزبان بود که با وجود نیاز مبرم به کسب پیروزی، تن به شکست خانگی داد و با مسابقات وداع کرد.

صدای واضح و رسای اعتراض هواداران

اگرچه تا دیروز اعتراض هواداران به عملکرد پرسپولیس عمدتاً مجازی بود، روز گذشته درویش و گل‌محمدی به چشم خود خشم و شعارهای از سر نارضایتی بخشی از این جماعت را که به نمایندگی از بقیه در ورزشگاه حاضر بودند به چشم دیدند و به معنی جدی بودن بحرانی است که پرسپولیس در آن قرار دارد. تیغ تیز انتقادات در درجه اول متوجه یحیی گل‌محمدی است و به دنبال آن رضا درویش هم زیر موج این نارضایتی‌ها قرار گرفته و لبه تیز این انتقادات به تن او هم کشیده شده است. درویش و گل محمدی از میانه راه فصل قبل با یکدیگر به اختلاف خوردند و از همان زمان شایعاتی مبنی بر قطع همکاری با گل‌محمدی شکل گرفت که در آن مقطع چنین اتفاقی رخ نداد ولی حالا که شرایط فرق کرده و حتی خود درویش هم جایگاهش را در خطر می‌بیند دیگر دلیلی برای ادامه حمایت از گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس ندارد.

اولتیماتوم غیر رسمی به سر رسید؟

پیش از این و در واکنش به نتایج ضعیف پرسپولیس جلساتی میان اعضای هیات مدیره صورت گرفته بود که البته یحیی گل‌محمدی در آن حضور پیدا نکرد و خروجی مشخصی هم نداشت و اعضای حاضر در آن ترجیح دادند مفاد و جزئیات جلسات خودشان را رسانه‌ای نکنند ولی بدون شک نارضایتی عمومی از نتایج تیم و تیغ تیز انتقادات پیشکسوتان علیه گل‌محمدی و نتایجش اثرات خود را در این جلسات گذاشته است و اگرچه حمایت زبانی از سرمربی سرخپوشان صورت گرفت، مشخص است که این حمایت ابدی نیست و سکوت و مصلحت اندیشی آن مقطع به خاطر شرایط حساسی بود که تیم در آن قرار داشت. دو بازی پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و به دنبال آن دربی حساس پایتخت دو رویداد سرنوشت ساز سرخپوشان بود که در اولی به بدترین شکل ممکن شکست خوردند و برای دومی هم حال و روز خوشی ندارند.

اگرچه به دلیل نزدیک بودن دربی بعید است چیزی جز حمایت و ادامه همکاری با گل‌محمدی از زبان مدیران پرسپولیس شنیده شود ولی حتی اگر قطع همکاری با گل‌محمدی در این مقطع قطعی نشده باشد، ناکامی در دربی دیگر جایی برای حمایت از او و نتایجش را باقی نمی‌گذارد و چه بسه تا پیش از رسیدن به تعطیلات نیم فصل فکر عاجلی برای نیمکت سرخپوشان گرفته شود. به هر ترتیب به نظر می‌رسد اگر گل‌محمدی هنوز با پرسپولیس به آخر خط نرسیده باشد، دربی تهران آخرین فرصت او برای بقا روی نیمکت تیم باشد.

صدای پای برانکو؟!

چند وقتی است که شایعاتی مبنی بر بازگشت برانکو به ایران و نشستن دوباره او روی نیمکت پرسپولیس به گوش می‌رسد. شایعاتی که ابتدا در فضای مجازی و جامعه هواداری گردش بیشتری داشت ولی در ادامه پایش را به رسانه‌های رسمی باز کرد و در نهایت خودش را در مصاحبه اخیر برانکو نشان داد که تلویحاً از بازگشت به تیمی که خاطرات خوشی از آن دارد استقبال کرد و اعلام کرد اگر چنین فرصتی در اختیارش قرار بگیرد آن را از دست نخواهد داد.

با این وجود برانکو فعلاً روی نیمکت تیم ملی عمان حضور دارد و اگرچه شکست در مسابقات کافا خصوصاً باخت به قرقیزستان جایگاه وی را روی نیمکت این تیم به خطر انداخت ولی در نهایت فدراسیون  فوتبال این کشور ترجیح به ادامه همکاری با او داد و بعید است تا پایان جام ملت‌ها میان برانکو و عمان قطع همکاری صورت بگیرد. اگر برانکو گزینه در دسترسی برای پرسپولیس بود شاید همین امروز مذاکرات جدی با وی صورت می‌گرفت ولی اگر پرسپولیس برانکو را می‌خواهد، حداقل باید تا پایان جام ملت‌ها صبر کند و گزینه دیگری که نام بزرگش بتواند تبعات منفی قطع همکاری با گل‌محمدی را در افکار عمومی پوشش دهد هم فعلاً در دسترس نیست و این مهم‌ترین دوراهی سرخپوشان در شرایط حال حاضر است. به هر حال قطعاً تا دربی اتفاقی روی نیمکت پرسپولیس رخ نمی‌دهد و بعد از آن باید دید با توجه به نتیجه این بازی چه سرنوشتی در انتظار یحیی و ادامه نشستنش روی نیمکت پرسپولیس وجود خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha