کد خبر 230228
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

بررسی چالش‌های دارویی ایران و هند

بررسی چالش‌های دارویی ایران و هند

مدیرکل امور دارو و فرآورده‌های تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در سفر به هند مسائل مرتبط با روابط دارویی ایران و هند را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ محمد پیکانپور، در سفر به هندوستان ضمن بازدید از شرکت‌های فعال در حوزه دارو و نمایشگاه CPHI، نشست‌هایی را با تولیدکنندگان و بازرگانان فعال در حوزه انتقال دارو و تکنولوژی برگزار کرد.

وی همچنین در دیدار با سفیر ایران در هند، مهم‌ترین موضوعات دارویی بین این دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

پیکانپور همچنین ضمن گفت‌وگو با شرکت‌هایی که بیشترین سهم را در تأمین نیازهای دارویی ایران دارند، در نشست مشترک با وزارت تأمین هند و حوزه ملی قیمت گذاری دارویی این کشور حضور پیدا کرد.

در این نشست مسائل مربوط به قیمت‌گذاری، تأمین صادرات، واردات و چالش‌های موجود در حوزه انتقال دارو میان ایران و هند مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل امور دارو و فرآورده‌های تحت کنترل سازمان غذا و دارو، نشست مشترکی نیز با مسئولان CDSCO (مرکز ثبت فرآورده‌های دارویی، رصد و تنظیم‌گری کیفیت دارو هند) برگزار کرد.

در این جلسه چالش‌های کیفی میان ایران و هند در حوزه محصولات دارویی و مواد اولیه مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت و مقرر شد همکاری میان دو کشور توسعه پیدا کرده و این همکاری با یک نقشه کار مشخص دنبال شود.

متن تفاهم‌نامه فی مابین دو کشور در این سفر نهایی و آماده امضا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha