کد خبر 230211
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲

دانشگاه و دانشجوی ایرانی معادلات بین المللی را برهم می‌زند

دانشگاه و دانشجوی ایرانی معادلات بین المللی را برهم می‌زند

وزیر کشور گفت: بعد از گذشت زمان، به جایی رسیدیم که آمریکا می‌گوید «پهپاد ایران قدرت معادلات بین المللی را برهم می زند» که این کار را دانشگاه و دانشجوی ایرانی انجام داده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ احمد وحیدی ظهر امروز سه‌شنبه در برنامه پرسش و پاسخ دانشجویی که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که امروز فرصتی شده تا میان دانشجویان باشم و این برای من خاطره‌انگیز است.

وزیر کشور گفت: دانشگاه همواره یک نقطه الهام آفرین و امید است، آن هم در روزهایی که متعلق به دانشجویان است؛ دانشگاه ما از روز اول انقلاب تاکنون یک مسیر بسیار مهمی را گذرانده است.

وی اضافه کرد: با وضعیتی که در دانشگاه‌ها بود و وضعی که امروز در دانشگاه‌ها است، نشان می‌دهد خیلی اتفاق‌های مبارکی رخ داده که خوب است اینها بیان و مشخص شود که ما از کجا به کجا آمده‌ایم.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز دانشگاه ما دانشگاهی است که مسئولیت یک تمدن سازی بر عهده‌اش است، تصریح کرد: زمانی که از تمدن نوین اسلامی صحبت می‌شود، بار مهمی از این برعهده دانشگاه‌های ما است. زمانی که از ایران قوی و مقتدر صحبت می‌شود، باری از آن برعهده دانشجویان ما است.

وحیدی ادامه داد: زمانی که از مرجعیت علمی در دنیا صحبت می‌شود، همه بار بر عهده دانشگاه‌های ما است. وقتی راجع به کسب کرسی‌های بزرگ و مهم در دنیا در حوزه فکر و اندیشه صحبت می‌شود بار برعهده دانشگاه‌های ما است، همه اینها همان چیزی است که آینده کشور، ملت و تمدن ما و امید بسیاری افراد را در دنیا می‌سازد و جلو می‌برد.

وزیر کشور اظهار کرد: وقتی دانشگاه چنین مسئولیت مهم و آینده سازی را برعهده دارد، الزام‌های تحقق چنین دانشگاه، دانشجو و استادی بسیار مهم است که بازشناسی و باز تعریف شوند تا یک حرکت همه جانبه در این راه رخ دهد.

وحیدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه بسیار مهم است، افرادی که آن را نخوانده‌اند، بخوانند و آن‌هایی که خوانده‌اند باید بارها بیانیه را بخوانند. ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم که سرنوشت دنیای آینده در این پیچ تعیین می‌شود و شاید به اندازه ۸۰ یا صد سال آینده را تا پیچ بعدی بسازد و این خیلی مهم است که در بیانیه گام دوم از دانشجویان چه انتظاراتی است.

وی خطاب به دانشجویان عنوان کرد: گام اول انقلاب توسط دانشجویان قبل از شما برداشته شد، دانشجویانی که با خون خود انقلاب و دفاع مقدس را به ثمر رساندند و نهادهایی را درست کردند که این نهادها توانست کشور را حفظ کند. دانشجویان همه نهادهای انقلابی و حتی انقلاب فرهنگی را تشکیل دادند.

وزیر کشور ادامه داد: در اول انقلاب دانشگاه محل درس نبود بلکه محل درگیری بود یعنی گروه‌های مختلف غرفه زده بودند حتی صلاح می‌آوردند و می‌بردند؛ انقلاب دوم توسط دانشجویان تشکیل شد.

وحیدی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی کار بسیار بزرگی بود، تصریح کرد: دانشجویان آمریکا را به نقطه‌ای رساندند که در دنیا و حتی برای ابرقدرت شوروی هم قابل تصور نبود. در نظام دو قطبی ابر قدرت شوروی این سمت و آمریکا آن سو بود. ابر قدرت شوروی هم جرأت نداشت به خودش این فکر را راه بدهد که یک روزی سفارت یا لانه جاسوسی را بگیرد اما دانشجویان آن را گرفتند و جمله «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را تثبیت کردند.

وی گفت: این حماسه‌ها، بزرگی‌ها و عزت آفرینی‌ها در دانشگاه و با هدایت و رهبری حضرت امام راحل رخ داده است. دولت‌های آن زمان خیلی ضد دانشجویان بودند و امروز نهضت علمی ما دنیا را انگشت به دهان کرده که این از دانشگاه برخواسته است.

وزیر کشور اظهار کرد: آن زمان به دنبال یک آرپی‌جی می‌گشتیم که نبود اما اکنون بعد از گذشت زمان، به جایی رسیدیم که آمریکا می‌گوید «پهباد ایران قدرت معادلات بین‌المللی را برهم می‌زند» که این کار را دانشگاه و دانشجوی ایرانی انجام داده است؛ پس دانشگاه چنین نقش مهمی داشته و طبیعی است همه دشمن این آب و خاک و ملت باشند و تلاش کنند که دانشگاه را از کار بیندازند، البته من مطمئن هستم و این نشان داده شده که دانشگاه زیر بار این اتفاقات نرفته و اجازه نداده این اتفاق رخ دهد.

وحیدی با بیان اینکه امروز حوزه بی شک حوزه علم است، تصریح کرد: البته فقط علم نیست ولی امروز برجسته‌ترین، یعنی جهاد علمی در دانشگاه‌ها و آنچه منتج از دانشگاه است را می‌بینیم؛ دیگران همه می‌خواهند که دانشگاه ناآرام باشد اما رهبر انقلاب می‌خواهد که دانشگاه حرف بزند.

وی با بیان اینکه سه موضوع فقر، فساد و تبعیض مهم هستند، گفت: این موارد همه خواست رهبری از دانشجویان بوده چون آنها راحت‌تر می‌توانند حرف‌هایشان را بزنند و این موارد جز شعارهای اصلی انقلاب است.

وزیر کشور اظهار کرد: آنقدر انقلاب به شعارهای خود پایبند است که حتی در سرود ملی از استقلال و آزادی گفته شده و می‌خواهد این مسئله را همه جا بزرگ کند؛ لذا اگر شما دانشجویان جایی احساس کردید که استقلال کشور در حال به هم خوردن است مثلاً اینکه ما مقابل قدرت خارجی کوتاه آمده‌ایم حتماً نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهید

وحیدی خطاب به دانشجویان گفت: هر کجا دیدید فقر و فساد است باید آن را مطالبه کنید تا برطرف شود، هر جا تبعیض وجود داشت باید مطالبه کنید و این‌ها همه شعار انقلاب هستند؛ انقلاب اسلامی هرگز نمی‌تواند با این‌ها بسازد البته مفهومش این نیست که این موارد در ایران وجود ندارد.

وی بیان کرد: آنچه که مهم است این بوده که همگان دنبال این هستند که این بنا نباشد و در مقابلش عدالت، معنویت و اخلاق باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha