کد خبر 230192
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

فرانسه ۵۰ دستگاه خودروی زرهی به ارمنستان ارسال می‌کند

فرانسه ۵۰ دستگاه خودروی زرهی به ارمنستان ارسال می‌کند

یک روزنامه فرانسوی اعلام کرد که این کشور ۵۰ دستگاه خودروی زرهی به ارمنستان ارسال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات، روزنامه لو فیگارو به نقل از گزارش سنای فرانسه امروز سه شنبه اعلام کرد که ۲۴ دستگاه خودرو زرهی «آرکوس» به ارمنستان ارسال شده و ۲۶ خودرو زرهی دیگر در حال تولید هم در مرحله آتی ارسال خواهند شد.

بر اساس این گزارش، سناتورهای فرانسه با اشاره به اینکه شرکت دفاعی دولتی فرانسوی «نکستر» ظرفیت تولید خود را در سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد، خواستار تحویل سامانه‌ های توپخانه‌ ای تاکتیکی CAESAR روی خودروهای چرخدار تولید شده توسط این شرکت به ارمنستان در اسرع وقت شده اند.

طی هفته‌ های اخیر در شبکه‌ های اجتماعی تصاویری منتشر شده که نشان می‌ دهد ۲۴ خودروی زرهی ارسال شده از سوی فرانسه در بندر «پوتی» (Poti) گرجستان بوده و قرار است با قطار به ایروان فرستاده شوند.

گفتنی است که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در ماه اکتبر ادعا کرده بود که کشورش «ارمنستان را تنها نخواهد گذاشت»!

در همین ارتباط، ترند نیوز 21 آبان ماه سال جاری اعلام کرد که تصاویر به نمایش درآمده از انتقال تجهیزات نظامی فرانسه به مقصد ارمنستان از طریق گرجستان در رسانه های اجتماعی پربازدید شده اند.

این خودروهای زرهی چند منظوره فرانسوی (Bastion) در ابتدا برای استقرار در مستعمرات سابق فرانسه، به ویژه برای نیروهای ویژه فرانسوی که در آفریقا فعالیت می کردند، طراحی شد.

به گزارش ترند نیوز، به نظر می‌ رسد فرانسه با دور انداختن این تجهیزات نظامی مستعمل و ارسال آن به ارمنستان، موضع واقعی خود را در قبال ایروان آشکار می‌ کند - بیشتر شبیه این است که با آن به عنوان یکی از مستعمرات خود رفتار کند تا یک شریک مهم و ارزشمند.

این در حالیست که نشست مشترک میان نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در سوم آبان ماه لغو شد.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در قفقاز جنوبی در این خصوص گفته بود که نشست نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور جمهوری آذربایجان که برای پایان اکتبر (ماه گذشته میلادی) در بروکسل برنامه ریزی شده بود، لغو شد.

خبرگزاری دولتی ارمنستان در این خصوص اعلام کرده بود که نشست چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، پاشینیان و علی اف در پایان اکتبر به دلیل کمبود وقت برگزار نخواهد شد.

ارمنستان پیشتر اعلام کرده بود که با وجود عملیات نظامی اخیر باکو علیه جدایی طلبان ارمنستانی در منطقه قره باغ، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در اسپانیا دیدار خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha