کد خبر 230137
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

توضیح خسروی‌وفا درباره ساز و کار پرداخت حقوق 200 میلیونی ورزشکاران المپیکی

توضیح خسروی‌وفا درباره ساز و کار پرداخت حقوق 200 میلیونی ورزشکاران المپیکی

رئیس کمیته ملی المپیک توضیحاتی درمورد نحوه دریافت حقوق 200 میلیون تومانی ورزشکاران المپیکی ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ محمود خسروی وفا در مجمع کمیته ملی المپیک اظهار داشت: مطابق بسته‌های حمایتی هدفمان این است که در آینده پاداش ورزشکاران را هدفمندتر پرداخت کنیم. تا به حال هم این چنین بوده اما مقداری جدی‌تر خواهد شد به این مبنا که یک ناظر با هماهنگی خودتان که زاویه جدی با فدراسیون از لحاظ سوابق، فکری، روحی و... نداشته باشد، از طرف کمیته ملی المپیک انتخاب می‌شود.

وی افزود: آنچه مسلم است مبلغی را به عنوان حقوق اعضای تیم‌های ملی به ورزشکاران در پاریس پرداخت خواهیم کرد، سعی می‌کنیم ورزشکاران را در این دوره بیشتر ببینیم. شاید بخش‌هایی در آکادمی کمیته ملی المپیک و ورزشکاران کمتر دیده شدند. هدف شخصی من و هیات اجرایی در این دوره بر این مبنا بود که ورزشکاران از ظرفیت‌های موجود در کشور و کمیته ملی المپیک خوب استفاده کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: مبلغی را به عنوان پایه حقوق گذاشتیم. برای توکیو در ابتدا کمتر از 5 میلیون تومان بود که در آن زمان چانه‌زنی کردیم و به همین مبلغ رساندیم. برای ورزشکاری که به تیم ملی می‌آید 5 میلیون تومان کمک هزینه‌ای نیست. در این دوره کف را 15 میلیون گذاشتیم و از همان روز کسب سهمیه نیز پرداخت می‌شود. ضمن اینکه 50 میلیون تومان به عنوان پاداش کسب سهمیه به ورزشکار طبق مصوبه هیات اجرایی پرداخت می‌کنیم. البته برای مسائل نیز شاخص‌هایی تعریف شده که دوستان توضیح می‌دهند.

خسروی وفا اضافه کرد: برای مثال هیچ فرقی بین حسن یزدانی و هانیه رستمیان برای دریافت کف حقوق 15 میلیون تومان وجود ندارد، اما سوابق مدال‌آوری حسن یزدانی سبب می‌شود مبلغی اضافه شده و ماهانه 35 میلیون تومان بگیرد. این موضوع در اخبار آمده، اما شاید این سؤال به وجود آمده باشد که چگونه یک ورزشکار تا سقف 200 میلیون تومان حقوق خواهد گرفت. اگر ورزشکار به آن شاخص‌ها برسد می‌تواند سقف 200 میلیون تومانی را دریافت کند. سقفی که برای بازی‌های آسیایی 100 میلیون تومان است. همچنین اگر ورزشکاری نسبت به دو ماه قبل خود از آمادگی جسمانی بهتری برخوردار باشد، مبلغی به کف دریافتی‌اش اضافه خواهد شد.

خسروی‌وفا در ادامه صحبت‌هایش، عنوان کرد: رویدادهای پیش رو و هر مدالی که در مسابقات مورد تایید کمیته ملی المپیک کسب شود ۴۰ میلیون اضافه می‌شود. حضور در تمرینات و رضایت مندی فدراسیون‌ها از نظم و انضباط، رعایت شئونات ملی و مذهبی  نیز تاثیر دارد. ورزشکاری که در پیش بینی نبوده اما در المپیک مدال بگیرد، ۲۰۰ میلیون را می گیرد. مثلا فروغی را کسی فکر نمی کرد مدال بگیرد اگر در المپیک پاریس تکرار کند ۲۰۰ میلیون می گیرد.
کادر فنی هم ۸۰ درصد رنگ مدال را دریافت می کند و کمک مربی ۲۵ درصد کمتر از سرمربی می گیرد.اینها پول های زیادی نیست.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: حدود ۸ ماه تا المپیک پاریس آن هم با چالش های خاص خودش زمان داریم. ما هیچ ارزیابی فعلا نداریم چون ورزشکاران به دنبال کسب سهمیه هستند و بعد از آن تمرکز فدراسیون‌ها به دنبال مدال‌آوری خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha